emeliiieolsson

Alla inlägg under mars 2011

Av Emelie Olsson - 29 mars 2011 08:04

Nu bär det snart iväg till jobbet :-).. Kommer nog bli en bra dag det här med :-).Jag vet att det blev ett väldigt kort inlägg nu men jag får skriva ett längre när jag har mer tid :-).

Av Emelie Olsson - 27 mars 2011 11:50

så är söndagen redan här, suck får man väl säga.... Tyckte precis jag slutade jobbet på fredagen ja.. Önskar helgen var minst 1 dag till, känns som att jag skulle behöva det nu faktiskt, Men har haft en bra helg det ska jag inte klaga på :).. Fredagen blev en myskväll med världens bästa pojkvän :), käkade tacos och kollade på Prisonbreak  , grym serie för er som inte sett den, SE DEN!!!  Somnade tidigt som vanligt :P.. Så vaknade jag klockan sex igår morse, typiskt.. Men vi skulle ju ändå upp runt 9 ;P.. Vi drog ut på isen runt klockan 10 tillsammans med Fredde och Lina och självklart deras söta ungar också :), dom växer ju så det knakar dom två grabbarna! Så efter några timmar med mys och mycket blåst så gick dom hem till sig och vi gick hem till Simon.. Fixade oss och runt 4 tiden så åkte vi hem till just dom igen, en härlig mmiddag inplanderad med massa gott. Synd man inte har större magsäck ibland alltså! Åt grym oxfilé och pärgratäng till det och en mumsig sallad! Kunde inte blivit bättre. Så en underbar efterrätt med chokladmousse med massa goda frukter till  .. Jag glömde faktiskt att vi åt förrätt också :P.. Bestående av goda mackor med en underbar röra till det :).. Ja ni hör ju själv varför jag skulle viljah a en större magsäck ibland.. hahaha.. Men kvällen var i alla fall helt grym! 


Så var det ju det här med att ställa om klockan också, tycker alltid att det blir jobbigt med sömnen osv när man ställer om den.. Men känns ändå så mycket bättre att nu går vi på riktigt mot ljusare tider! SOMMARN är inte så många månader härifrån nu! Tack för det säger jag, synd jag måste genomlida en lerig vår innan bara, jobbigt med min håriga vovve :P.. Men det är det lätt värt egentligen så jag ska inte klaga :)..


Och idag har jag fan inte gjort ett skit än så länge :P.. Har typ legat i sängen och bara slöat tillsammans med Shiro. Simon åkte ju på match tidigt han så antar att han är på väg hem snart, hoppas dom vann :).. Jag orkade inte följa med just pga att jag ska dit sedan idag på egen match, jobbigt att åka fram och tillbaka till stan flera gpnger liksom :P.. Så match var det ja, möter Timrå, tufft motstånd, men jag börjar på bänken och kan kika in lite hur dom spelar osv... Har inte tränat på ett tag så skulle egentligen inte vara med men nu blev det så ändå och jag är faktiskt glad över att jag inte börjar för jag skulle nog inte orka nu ändå :P.. Men ska försöka komma igång nu igen, har varit sjuk och jobbat mycket så har liksom inte gått ihop med träningarna :/.. Men nu blir det förhoppningsvis bättre :)..


Nu får det vara nog med text för den här gången..


Skriver mer en annan gång, jag lovar :) 

Av Emelie Olsson - 24 mars 2011 13:24

Sitter just nu och lyssnar på en massa toppenmusik! Vad vore jag utan musik egentligen?! Mitt liv skulle vara en katastrof, för det finns verkligen musik för vilket humör man än är på!  . Tro det eller ej men jag har haft en jobbig huvudvärk både igårkväll och idag, men med lite musik så blev det faktiskt lite bättre, borde ju bli sämre med "oljud".. Men jag är glad att något hjälper åtminstone :).. Ska testa ta en till tablett och se om den hjälper den här gången.. Suck!




Sedan myser jag kanske ner mig i sängen med den här goskiten   




För övrigt så längtar jag sjukt mycket till sommaren och det blev inte bättre

av att titta på gamla bilder kan jag säga. Tycker det är otroligt charmigt med sommar.

Och känns som att det finns 10000000000 fler grejer att hitta på just den årstiden.

Tänk själv, jag åker inte slalom eller liknande, skoter är liksom det enda jag tycker är

roligt med vintern. Men att bara åka skoter en hel vinter, hur roligt låter det!? Inte särskilt eller hur? Så snälla vädergud, eller snälla något/någon som kan få vädret att snabbt smälta bort all snö och få hit en grön fin gräsmatta till mig, gör det nu!!! Nog för att våra gräsmattor består av hästhagar, inte speciellt vackert. Men vad gör det när hästarna är så mysiga :). Okej okej inte så skoj på sommaren när alla jävla flugor kommer fram pga all jävla hästskit :P.. Men det kan ju vara värt det för vissa, alla helst syrran! Så nu vet ni det, hästskit på gården om ni vill ha extra mycket broms på sommaren!

   


Nu ska jag kila och fixa den där tabletten som SKA ta bort min huvudvärk!


Av Emelie Olsson - 24 mars 2011 06:25

Vad händer?! Vart tog mina fina roliga morgnar vägen? Vem fan tog dom?! Ligger fortfarande i sängen, sur över att vinden piskar mot huset. Om det bara kunde ge med sig. Jag som trivdes som fisken i vattnet när solen var framme, varför förstöra det liksom. Och jag vet inte anledningen till varför jag är vaken nu heller. Planerade igårkväll att jag nog skulle ta en sovmorgon idag. Så när man känner att man kan det så vill kroppen vakna klockan 6 på morgonen, sjukt! Jag tänker skylla på vinden även här.. Jävlasatansanalhålsvind!!! Ni får ursäkta om det här inlägget var extra tråkigt.. Handlade mest om äckelvind.. Men jag hatar den.. Nästa gång jag skriver så blir det förmodligen ett mer positivt inlägg :-P.. Höres!

Av Emelie Olsson - 23 mars 2011 21:45

Ni tror säkert att jag är knäpp :-P.. Men det känns roligt nu med ny blogg och allt :-). Som jag sagt, den gamla kändes hemsk, fy! Det här blir ett väldigt kort inlägg.. Tänkte bara säga god natt till er läsare och bloggen :-).. Höres!

Av Emelie Olsson - 23 mars 2011 17:22

  

Mammas älskling   

 


Sitter för tillfället och tar det lugnt, vilket känns väldigt bra! Jobbet idag på Fränsta gick toppen som dom allra felsta gånger där, älskar skolan, älskar eleverna och älskar personalen, dom är grym!

 

 

Så måste jag bara tala om att jag har världens bästa pojkvän!

Simon Magnusson   

Av Emelie Olsson - 23 mars 2011 07:46

Ja nu sitter jag här vid min helt nya blogg :) Orkade inte med min gamla, den kändes förlegad och tråkig helt enkelt. Och jag vet att ett inlägg redan är gjort på den nya bloggen, men det var min kära syster som var go och fixade lite när jag själv inte orkade, snällt eller hur!?   .

 

Så jag var uppe med tuppen idag, eller kanske lite efter men för mig är det uppe med tuppen. Jag klev upp 06:40 tillsammans med systra mi. Vi gick ut till hästarna och fixade så dom fick komma ut i den fina morgonsolen som vi har :) Och tro fanken att Eddie inte hade grävt upp sin box idag :D. För er som inte vet har han gjort det 2 nätter i rad nu, en stor fet grop i boxen. Så kom pappa på idén att sätta in en saltsten till dom och vips så försvann problemet, helt grymt! 

 

Jaja hästarna är väl inte den egentligen anledningen till att jag klev upp den tiden, jag ska nämligen iväg och jobba. Igår var jag i Stöde och jobbade på skolan, gick finemang det och idag åker jag tillbaka till kära Fränsta skola och jobbar där, känns great!

Efter jag jobbat där idag får jag väl se vad som händer sedan, kan ju alltid dyka upp saker liksom.

 

Så nu har ni ju en aning om hur min dag kommer se ut åtminstone. Måste bara tillägga att det är lite jobbigt att ha ett inomhusjobb när det börjar bli vår och allt,  så härligt med solen! Nog för att jag inte kunde somna pga stormandet i natt   . Trodde seriöst att huset skulle tippa som en korthus ett tag. Då tog jag upp Shiro i sängen och kramade på honom jättehårt, då blev jag lugn och kunde till slut somna. Och huset står fortfarande kvar och familjen lever! Kan ju inte bli bättre!

 

Näe nu ska jag facebooka lite så ni vet, har redan gjort det 3 gånger idag men då skadar det alltså inte med en 4:e gång   . Jag vet jag är en nörd när det gäller facebook, jag som hatade den skiten i början alltså, vad hände?! Jag ska faktiskt inte bara sitta på facebook jag lovar att läsa på aftonbladet också så man får veta vad som händer i vida världen. Så det så!

 

Ses vid ett senare tillfälle folket :)

 

Simon i mitt hjärta!  

Av Emelie Olsson - 22 mars 2011 18:53

  

  Mitt hjärta av Guld !♥

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards