emeliiieolsson

Alla inlägg under februari 2013

Av Emelie Olsson - 24 februari 2013 07:23

Gillar inte att ställa klockan på mina lediga dagar, men det kommer kännas bättre sedan när jag dragit upp gammelgäddan ;). Och om jag mot förmodan inte får någon äckelgädda då tänker jag inte angla nå mer i år haha, man måste få bli långsur ibland också!

Nu ska fina Simon åka och möta vårat fiske sällskap, jäklaranacka vad vi ska äta, om vissa inte förstått det så är ju fikat 95% av anglingen ;). Har med oss korv vilket jag bara äter när jag är ute på sånt här också har vi gooooda bullar!!! Plus att jag har fixat grymma mackor med gott pålägg :).

Snart drax att dra på sig skoterkläderna, vill dock inte göra det för tidigt, man blir så satans varm! Så nu ska vi se vilken känsla för timing jag har ;).

Om jag nu skulle få en stor gädda så ska jag bjuda på en bild här senare. Jag är inte generös med osminkade morgonbilder annars :p. Men då lovar jag en bild :)

Höres!

Av Emelie Olsson - 22 februari 2013 18:47

Har ätit middag, vilket känns för jag har åkt på paltkoma. Fy orkar inte ta mig upp ur sängen, plus en inte så rolig huvudvärk. Kanske man ska sova lite middag för att orka med kvällen :p. Åh pensionärsvarning på mig, passar ju perfekt eftersom jag blivit gammal och fick post idag angående pensionsvalet haha..

Får väl se om jag får spendera kvällen hemma själv med hundarna eller hur det nu blir. Ska åtminstone berömma min lilla fis atlas, vi for iväg förut och var väl borta 20-30 minuter och vi lämnde båda hundarna lös inne och när vi kom hem var det glada hundar och atlas hade inte bitit eller gjort något dumt på en enda sak här inne! Det tar sig :).

Nu sova lite middag!

Av Emelie Olsson - 21 februari 2013 21:25

Jag har tydligen kommit ifrån bloggningen igen, jag ber om ursäkt till mina trogna läsare ska försöka bättra mig igen.

Veckan har nästan gått äckligt fort, kan ju bero på att det alltid finns något att göra dock har min fritid tagit rast på obestämd tid, tydligen... Jag jobbar, kommer hem och slänger mig ner i sängen/soffan med mina företagsekonomiböcker läser tills ingenting går in längre, gör proven och inlämningarna som måste göras och därefter är det väl egentligen bara sömn som återstår, kul liv! Och såklart klämmer jag in några avsnitt med gossip girl varje dag också, det är väl räddningen.

Så kan ju bero lite på det ovannämnda att man inte tänker på att blogga varje dag, tråkigt men sant skulle jag tro.

Är hur trött som helst nu, kunde inte somna igårkväll och det kändes i morse och det känns nu :p. Hoppas att somna i bättre tid idag vilket inte känns som ett problem just nu :).

Ska försöka komma ihåg bloggen men om inte så bli inte sur ;) ni vet ju varför...

Av Emelie Olsson - 10 februari 2013 10:06

Känns som en tråkig dag, ska inte säga att gårdagen var bättre, pluggade äckel företagsekonomi typ hela dagen :/. Men är man grym så är man! Synd att det lilla matten man hade förut har försvunnit lååångt bort! Egentligen simpel matte men jag är trög.... inte lätt för simon när jag får mina utbrott och skriker att jag inte fattar ett skit! Haha.

Hade inte tänkt plugga lika mycket idag men lite bör jag nog göra om jag vill bli klar så jag kan vila några dagar den här veckan :), simon den saten åker till fjällen på onsdag och dissar mig på självaste allahjärtansdag :(, får trösta mig med att han inte höll direkt bra koll på datumen när han bokade plus att jag får vara massa med familjen ??. Så veckan lär nog vara bra ändå :)

Och simon sover som en stock, inte så konstigt med tanke på att vi somnade runt 3 tiden i natt. Fast nu är det tråkigt att vara vaken själv :/.

Spela upp alla liv på candu crush så kanske livet känns lite bättre...

Av Emelie Olsson - 5 februari 2013 17:43

Man ska bli bortskämd när man är hemma och är sjuk! Simon har precis kommit hem från lite handling som jag hade beställt, han kom hem med precis det jag ville ha, älskar att tröstäta, plus kolla på Gossip Girl!! Har inte sett på det förut, bara något ströavsnitt på TV:n, men var väl på tiden alla brudar skriver ju antingen om den serien eller OTH :p.


Ska strax äta mat plus kolla på GG :D, äta i sängen är bäst! :D




Av Emelie Olsson - 5 februari 2013 06:14

Så undrar ni säkert varför i hela världen är hon vaken den här tiden!? Ja det beror sällan på jobb med tanke på att jag oftast börjar rätt så sent..

Har vaknat en massa gånger med lika hemsk huvudvärk varje gång :/, plus sjöblöt i svett! Så det var bara att kliva upp och sjukanmäla sig från jobbet, vilket är bland det värsta jag vet att göra... Man vet att det är sjukt svårt att få tag i vikarier utöver en själv så man sätter alla i skiten :/. Men jag får intala mig själv att man inte rår för ifall man blir sjuk... hade kanske varit passande med en annan dag bara, SUCK!

Och nu kan jag inte ens somna om för mitt feta huvud värker och jag svettas, äckligt va!!

Blir så satans less att man alltid blir sjuk när man inte borde bli det!

Gnällspik jag vet men det får ni leva med!

Av Emelie Olsson - 3 februari 2013 09:59

Älsklingen sover fortfarande som en stock och hundarna med för den delen :p. Men vad gör det, är ju hur skönt som helst att ligga och dra sig.

Undra vad denna söndag har att erbjuda, hade tänkt åka skoter med Simon och brorsan men brors skoter höll inte med :/. Så får se om bara jag och Simon kommer ut en sväng... Gruvar mig lite för att ta på mig hjälmen, har hemskt ont i nacken nu. Vet inte om det beror på att jag sovit knepigt eller om någon förkylning försöker ta över i kroppen, hoppas på det förstnämnda.

Nu vill inte jag ligga vaken helt själv här så ska åtminstone väcka hundarna :)

Av Emelie Olsson - 2 februari 2013 22:03

Inte ett bra program att titta på när man själv är hungrig och dessutom inte har något gott hemma!! Skjut mä...

Ovido - Quiz & Flashcards