emeliiieolsson

Alla inlägg under maj 2012

Av Emelie Olsson - 20 maj 2012 17:47

Just nu känner jag mig vääääldigt glad! Har varit iväg på en sak idag med min alldeles för underbara pojkvän, det gjorde min dag och förhoppningsvis min vecka å ännu längre :D.. Så får ni faktiskt bli hur nyfiken ni vill, just nu tänker jag inte skriva ut vad det är, det kommer visa sig med tiden helt enkelt! :). 



Nu ska jag åka vidare, ciao!

Av Emelie Olsson - 19 maj 2012 11:53

Så är lördagen kommen, känns bra att det inte är söndag ännu :). Simon gör sig i ordning inför att åka till sin kära kusin på födelsedagsfirande, själv sitter jag bara och myser, får göra mig i ordning sedan ja, jag ska nämligen hem till min kära familj. Jag ska hjälpa mamma med lite matlagning osv, för efter Simon är klar med firandet så kommer han hem dit, vi ska nämligen bli bjuden på mat, mammas underbara festlåda! Så var det även några fler som var bjudna dit så ska bli trevligt :). 


Tro inte att jag glömt bort CL-finalen bara för att jag ska äta lite middag, för den matchen tänker jag inte missa! Får väl se den hemma hos mamma och pappa och hoppas på att ljudnivån inte är alltför hög där hemma :P.


Ser att grannen till Simon håller på med ved, kanske man hinner med det en sväng hemma också för det måste ju göras det med.. Hatar att stapla ved :/. 


För övrigt så är min Shiro världens bästa hund <3, ligger och toksover här bredvid mig. Jag och Simon tog en tur med fyrhjulingen uppöver skogen förut och Shiro fick springa, han tycker det är superskoj min pojke men oj så trött han blir efteråt :P


Nu står min pojkvän här naken så bäst jag lägger ner det här nu ;) Kan ju verka lite nonchalant annars!


Av Emelie Olsson - 18 maj 2012 13:18

Jag hade öppning idag, vilket betyder att man kommer hem typ mitt på dagen, toppen eller hur?! :D Allra helst på en fredag, faktiskt hur grymt som helst tycker jag. Jag tyckte det var så roligt att sluta tidigt så jag sprang tydligen hem i mina inneskor (jobbskor) istället för att byta till mina andra, haha jävla blockmongo!! Tur Linnea är grym, så hon plockar med sig mina skor till Stöde sedan, om hon kommer ihåg, kan ju vara fler än jag som har dåligt minne :P.


Nu ska jag åka till farbror doktorn med lillasyster, självklart ska jag hålla henne i handen, för doktorn är ju hemsk det vet ju alla! Åka på vårdcentralen gör man ju bara om man är typ döende eller något liknande, tycker oftast inte man får vettiga svar där ändå tyvärr :/.

Men det är väl ändå på tiden att hon kollar upp den där förbannade magen, jag vet ju hur det är :(. 


Ikväll tänker jag åka och titta på fotboll igen, herrarna i Stöde har ju match hemma :), så då måste man ju heja på lite! Tycker det är skönt nu när säsongen satt igång så man kan åka och kolla lite! :D, kanske man kan få se någon snygg rumpa också hehe.. (ta inte illa upp Simon för din är snyggast) <3.


Jaja nu får det räcka för den här gången! :)

Av Emelie Olsson - 17 maj 2012 10:27

känner mig faktiskt rätt bortskämd nu, min man står nere och gör frukost till mig och jag ligger i sängen och tooookslappar!! Och nej jag vaknade inte så här sent jag har bara inte haft lust att kliva upp ur sängen på min lediga dag! :). Plus att vädret ute lockar ju inte direkt till något heller, typiskt när man väl är ledig en dag :/, men vi får hoppas att helgen ser bättre ut vädermässigt, då blir jag glad :).


Jag har för övrigt bestämt mig för att ge fotbollen en ärlig chans igen också, just nu känns det bra men vi får väl se hur jag känner efter första träningen :P, hoppas jag kan gå dagen efter åtminstone för annars kommer jobbet bli väääääldigt jobbigt, haha!! Saknar ju brudarna i Torpshammar, härligt gäng för er som inte visste eller vet :)


Nu ska jag invänta en grym frulle, hörs!



Av Emelie Olsson - 15 maj 2012 20:16

Har gått rätt så lättsamt dom här tå dagarna på jobbet ändå, hoppas det håller i sig resten av veckan, eller på torsdag är vi ju ledig men dom två dagar som är kvar att arbeta denna vecka får mer än gärna vara lättsamma dom med :). Älskar mitt jobb och människorna jag lärt känna där, helt underbara!  .


Har ju varit hos Simon i typ 2 veckor i sträck, har bara hämtat kläder hemma, men idag är jag faktiskt hemma och imorgon med, är skönt att komma hem när man inte är hemma så ofta, bättre stämning på något sätt  !

Så ska jag väl försöka hjälpa till med lite ved för det är väl på tiden att det blir klart tycker jag, dom har ju inte ens börjat!

Men det får blir imorgon efter jobbet, inte idag. Är ju snart dags att natta om man ens ska ta sig ur sängen imorgonbitti, fast jag får faktiskt sova till 7 imorgon så det är ju faktiskt rätt lagom, ungefär den tiden som jag brukar vakna på morgonen på helgerna med :P, dock brukar jag kunna somna om efter ett tag för Simon är aldrig sugen på att kliva upp den tiden  .


Nu ska jag gå ner och se ifall tvättmaskinen är klar, för då måste kläderna hängas :). Så får det väl vänta tills imorgon innan nästa ska laddas, kanske till och med mamma gör när jag är på jobbet  , vore toppen! 


Så vi får väl höras en annan gång, ska väl umgås med min kära familj när jag väl är hemma ;P 

Ovido - Quiz & Flashcards