emeliiieolsson

Direktlänk till inlägg 11 maj 2015

Måndag

Av Emelie Olsson - 11 maj 2015 09:37

Ja så var det ju måndag igen och jag sitter här hemma som vanligt på förmiddagen, har pluggat lite nu till morgonen, knåpat ihop ett blogginlägg på skolhemsidan så det är gjort för den här veckan så att jag inte glömmer bort det. Så har jag skrivit ut frågorna till intervjun och herregud jag skulle inte vilja svara på dom där frågorna haha, mest för att jag själv inte är superinsatt men de som jobbat längre än jag har säkert betydligt bättre koll än mig. Så vi får väl se om jag får ihop något arbete, jag hoppas ju det åtminstone, inte många veckor kvar innan sommaruppehåll på skolan nu och innan dess ska jag hinna med en del. 


Jag ska få till det här arbetet och det ska läsas och skrivas till ett examinerande seminarium, vi ska göra ett grupparbete som ska redovisas nästa innevecka så då måste vi ses innan dess för att få ihop något arbete vilket visade sig inte vara det lättaste haha. Ingen kunde samma dagar osv.. Så är det ju tenta på den här kursen nästa innevecka, ordet tenta gör mig smått illamående faktiskt. 


Samt att det är en del annat som ska hinnas med den här månaden, känns som en viktigt månad överhuvudtaget det här och all press på mig själv, men så underbart det känns. Har ständigt lite magvärk men det är väl så det ska vara så att man vet att man lever höhö. Nä men det är snart lite ledigt, kommer vara ledig vecka 25-26 så det känns rätt gött att veta att det inte är så många veckor kvar till dess och då är det ingen skola på ett par månader och det känns också rätt skönt, enda tråkiga är att man inte träffar kamraterna. 


Jag har på riktigt kommit in i en pluggsvacka, så fort jag tittar på böckerna så skriker hela kroppen att jag ska vända åt andra hållet, för usch och fy så hemsk den känns just nu. Jag har lagt böckerna på hög som ska läsas och det känns inge vidare men tänkte på riktigt ta tag i det den här veckan så att jag inte sitter med alla böcker till sista veckan. Hur gör ni för att få till erat pluggmode?! HJÄLP!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Olsson - 7 november 2015 23:49

Ligger och myser med mina grabbar, bästa myset i världen! Jag och S var iväg på husvisning idag, mest bara för skojs skull och herregud vilket hus, helt enormt fint! Så efter det for vi till birsta en sväng, hade väl tänkt komma igång med julklap...

Av Emelie Olsson - 6 augusti 2015 09:15

Veckorna springer iväg, inte alltför många veckor kvar innan skolan sätter igång igen, ska bli dunderskoj att träffa de bästa igen, fast böckerna vet jag inte om jag saknar så där exakt lika mycket... Bara nästa vecka påbörjar jag nygamla äventyr, sk...

Av Emelie Olsson - 30 juli 2015 09:35

Ligger hemma och är sjuk, ingen höjdare alls, det som är värst nu är halsen. Hade verkligen hoppats på att jag skulle vakna upp nu till morgonen utan halsont men tji fick jag. Tur jag har hundarna som sällskap här hemma annars hade jag nog klättrat p...

Av Emelie Olsson - 26 juli 2015 18:05

Tycker helgerna går på tok för snabbt, hinner knappt hem från jobbet på fredag innan det är måndagmorgon igen. Det är som sagt tur man har ett jobb som man trivs med annars hade det varit jobbigt utan semester.    Ligger för tillfället bara och t...

Av Emelie Olsson - 6 juli 2015 08:21

Får bli ett snabbt inlägg eftersom jag måste dra mig mot jobbet alldeles strax, ja ni hörde rätt det är måndag och jag börjar INTE klockan 11, det hade varit en gudagåva idag kan jag säga. Har vaknat en miljon gånger och trott att jag försovit mig me...

Ovido - Quiz & Flashcards