emeliiieolsson

Alla inlägg under juni 2015

Av Emelie Olsson - 29 juni 2015 08:51

Haft semester i 2 veckor tillsammans med min fantastiska sambo, första veckan spenderade vi i Norge och herregud det är skönt att komma hemifrån dock hade ju resan kunnat vara kortare än minst 12 timmar i en bil haha. Och fiskat hade kunnat vara bättre men som tur var såslog fisket till rejält sista dagen och då var det riktigt roligt!


Andra veckan spenderade vi bara som den kom helt enkelt, det som vi ville göra det gjorde vi och det är väl precis så det ska vara på en semester enligt mig. Så nu är det jobb igen för hela slanten! Trodde jag skulle vara mer död än levande i morse, jag börjar visserligen kl 10 idag så tänkte kliva upp strax innan klockan 9, men jag vaknade halv 8 och tvärpigg, vilket inte har hänt på hela semestern för jag har totalvänt på dygnet som vanligt så fort jag blir ledig i några dagar. Skönt var det åtminstone och jag hoppas energin håller i sig hela dagen lång för jag känner mig mer på topp än jag gjort på länge och då har jag ändå haft ett väldigt bra halvår hittills. Finns liksom inget jag känner att jag kan klaga på och det är då det är så satans skönt att leva. Världens bästa jobb, grymmaste sambon och alla andra i min närhet gör mig lycklig. 


Det verkar åtminstone som att vi ska få någon sommar  i år med för igår var det enormt underbart skönt ute och man kan inte annat än att trivas när det är sommar! Man blir piggare enda in i själen banne mig. 



Av Emelie Olsson - 10 juni 2015 11:09

Sitter här hemma och har lite ångest för vilka kläder man ska ha på sig nu när finaste lillasyster ska få lämna gymnasiet. Men nu tror jag att jag har bestämt mig, blev inte alls som jag hade tänkt från början haha.. Synd bara att vädret känns lite ostadigt så det kan lika väl regna som att solen tittar fram. Men hur det än är så kommer det serveras tvärgod mat som alltid när mamma varit i farten, ingen som slår den kvinnan på fingrarna när det kommer till mat! 


Atlas har dock bestämt sig för att försvåra hela dagen genom att vara tvärdålig i magen så det känns ju lite sisådär att lämna honom hemma, man vet aldrig vad man kommer hem till, usch. Så vi får se om jag drar på ett lås på hundgården och lämnas hundarna där för jag vet inte hur pass sugen jag är på att komma hem till ett hus som stinker satan som jag vet att min fina sambo aldrig skulle ta rätt på, kräsmagad ;) Tacka vet jag jobbet som fått mig att bli tåligare för jag tålde just inget innan. 


Morgonen i allmänhet har varit rätt jobbigt, jag har varit drabbad av nervositet över flera olika saker så det känns lite jobbigt, har knappt fått i mig någon frukost. Eller har kroppen någon baktanke med att jag ska kunna trycka paj som satan sedan hehe. 


Och jag väntade alldeles för länge med duschen så inget smink är lagt ännu heller så då kan man ju fråga sig varför jag sitter här och skriver helt oväsentliga saker egentligen..

Av Emelie Olsson - 8 juni 2015 09:48

Som de flesta andra inlägg så blir även detta gjort på en måndag, det gör ju sig själv när det är så jag börjar sent. 


Igår så såg jag att jag hade 2 obesvarade frågor här på bloggen och tänkte, hmm det var något nytt det har liksom inte hänt förut och då blev det ju extra spännande tänkte jag. Dock så var det inte så spännande som jag hade väntat mig, två frågor från en och samma person och då var det inte mycket till frågor heller. Fanns tydligern inte så snygga tjejer i hans närhet som han nu beskrev det och på något knepigt vänster så tyckte han att det såg ut som att jag hade fin kropp! Sagt och gjort tänkte jag, började genast gå igenom alla mina inlägg här på bloggen för att se vad han tänkte på för vad jag kan minnas finns det nog inte en enda kroppsbild på det viset. Mycket riktigt så hittade jag ingen heller så inte vet jag vad han är ute och cyklar i, men jag tycker alltid sånt där är obehagligt, usch!


Nu längtar jag tills vi kan få hem min bil så att det verkligen känns som att man har ett körkort för det är ju lika jobbigt nu om det var innan jag skaffade det, tur syrran har bil och kortet kirrat ;). Så om en stund rullar hon väl in här för jag skulle tydligen vara hjälpreda när hon skulle panta (det är ju trots allt våran pant hon får) haha.. Det bästa med körkortet kirrat är att syrran hör av sig varje dag, precis som när man bodde hemma typ, överlycklig! Vi kör varann vi!


Nu jobbar jag bara den här veckan sedan är jag ledig i två veckor, en vecka spenderas i Norge med Simons familj och det kommer säkerligen bli en toppenvecka och jag hoppas på sjukt bra fiske, en ny fjord väntar på oss med monsterfisk har jag hört hehe.. Håller tummarna för att vädret tänker ändra på sig där uppe för som det ser ut nu så vill jag gråta litetegrann. Men egentligen så länge blåsten håller sig borta kan jag fiska i alla väder, så vindguden var på våran sida nu för du har ju redan förstört några månader här hemma.


Oj nu sprang klockan visst iväg här, bäst man gör sig helt klar. Höres! 

Av Emelie Olsson - 4 juni 2015 16:36

Yes det blev inte måndag som överskrift idag inte!


Trots att tentan kändes sådär idag så känns livet toppen i alla fall, hade glömt känslan att få gå på sommarlov igen, det känns så fel på något vis. Men å andra sidan så ska jag inte vara ledig direkt mycket så man ska väl inte sitta här och säga att det blir lugna gatan heller, men det är i alla fall ett uppehåll från studierna. Det är skönt fast tråkigt kommer det bli utan klassen den här tiden men vi har ju tur som får se varandra till hösten igen och jag är supertaggad för en ny kurs som kanske är lite roligare än den som vi avslutade nyss. 


Som sagt vilket sjukt bra halvår det här har varit, skolan har ju egentligen gått lättsamt och smärtfritt så man ska absolut inte klaga på det och körkortet är kirrat sisådär 8 år för sent men vad gör det, nu har jag det ju och satan så skönt det känns nu när det är gjort. Simon får knappt röra bilnycklarna nu när vi ska åka båda två haha. Och vet ni vad, jag ska hämta honom på jobbet om bara en liten stund, fatta JAG ska hämta honom, det låter så sjukt bakvänt alltihopa. Men nu är det gjort och jag klappar mig själv på axeln och säger "satan vad bra du har varit".


Att jag dessutom gick och blev med en tjänst så här i början på maj känns ju inte heller så himla fel! Ja ni hör ju själva vilket halvår, jag har inte mycket att klaga över.


Nu ta BILEN och hämta gosen! :)

Ovido - Quiz & Flashcards