emeliiieolsson

Alla inlägg under februari 2015

Av Emelie Olsson - 28 februari 2015 14:03

Haha känns lite jobbigt just nu, första gången jag läste studiehandledningen om vad som skulle göras tills nästa innevecka så tyckte jag att det kändes rätt rimligt, på gränsen till lugnt... Tror jag måste varit lugn som en filbunke när jag läste då för när jag läser den nu håller hjärtat på att hoppa ur kroppen på riktigt, det är ju skitmycket!!! Det blir nog rätt bra med en veckas "ledighet" från jobb för jag har en känsla av att det kommer bli hur mycket som helst ändå till veckan :/. 


Ja det är ju bara att bita i det sura äpplet och få det gjort helt enkelt och hoppas på ett bra resultat på arbetet därefter, jag har nog aldrig gillat att bli bedömd, har alltid haft sjuk prestationsångest och det verkar inte ge med sig med tiden heller tyvärr. Man hör på flera håll "så länge du blir godkänd så är det ju lugnt".. Jag fungerar verkligen INTE så, jag har försökt tänkt så flera gånger och ändå sitter jag varje gång jag ska lämna in något och mår dåligt för att jag inte tror att det räcker till och då är det dumhjärnan som spökar igen som alltid.. Jag måste verkligen träna bort dom där dumheterna samtidigt som att jag kan se egenskapen som något positivt emellanåt också.


Duschen skriker på mig nu så tjungeling så länge..

Av Emelie Olsson - 23 februari 2015 11:11

Sitter här hemma vid köksbordet med datorn i högsta hugg, skriver så fingrarna blöder typ och det känns faktiskt riktigt bra. Betydligt lättare att skriva på sitt arbete än att sitta med näsan i en bok för då blir jag så galet trött så jag kan somna stående om jag orkade stå. Har faktiskt precis för ca 1 minut sedan skrivit klart mitt första riktiga arbete på högskolan, känns både skönt och lite läskigt eftersom vi ännu inte blivit bedömda på något vi gjort, tänkte dock vänta några dagar innan jag lämnar in det så att jag hinner läsa igenom det några gånger till så att det inte blir alldeles galet någonstans på vägen. 


Så nu är det väl egentligen dax att börja med nästa bok men känner mig inte alls sugen på att sitta inne idag och läsa bok, har vatir nog mycket inne den senaste tiden pga både den ena och den andra sjukan. Simon är fortfarande hemma med sin förkylning, vilket verkligen inte hör till vanligheten men jag förstår precis vad han går igenom. Somna med huvudvärk betyder att du också kommer att vakna med den, tyvärr och en näsa som kan producera hur mycker snor som helst (äckligt jag vet). Är bara glad att jag faktiskt känner mig piggare och slipper vakna med min huvudvärk åtminstone och faktiskt orkar plugga för inte ens det pallade jag med för jag fattade inte ett enda ord som stod i dom där böckerna, kanske berodde det på att allt snor hade letat sig upp till hjärnan vad vet jag. 


Så vad ska man hitta på resten av dagen då, tyvärr är det inte soligt och fint idag men vore ju ändå roligt att hitta på något, skulle kunna spendera hela dagen ute i Birsta och det kan jag säga hör inte till vanligheten för är det något jag inte klarar av så är det shopping en hel dag! Jag pallar typ 2-3 timmar sedan vill jag bara äta och åka hem typ, tror Simon är rätt glad över att jag inte är sådär shoppingtokig som många andra fruntimmer brukar kunna vara. Nä det blir nog bara inne idag, måste väl ta mig i kragen och läsa den där boken eller åtminstone börja läsa den så att man har en liten aning om vad som ska hända på fältstudien. 

Av Emelie Olsson - 20 februari 2015 20:40

Jag vaknade för första gången på nästan en vecka och kände mig utvilad och faktiskt mycket bättre i förkylningen, överlycklig för att äntligen komma ut från sängen lite, var till och med en lättnad att jag orkade öppna skolböckerna och faktiskt förstå något igen. Simon piggnade ju på sig bra mycket snabbare än mig och var tillbaka på jobbet igår vilket var himla fuskigt, men då hade vi tänkt att om jag piggar på mig så måste vi komma ut från det här huset i helgen om inte annat, jo vad tror ni händer!? Simon ringer runt 10 på förmiddagen och då har jag smittat honom med förkylningen så han mår jättedåligt och måste åka hem.... Ja ni förstår ju min frustration över att vi förmodligen bara kommer bli sittandes även denna helg, hoppas det är snabbt övergående och att han är pigg imorgon igen. 


Om inte så tar jag med hundarna ner till mamma & pappa och spenderar lite tid där för jag får allvarliga fel av att bara ligga inne och ni har ju själv sett vädret som har varit ute, underbart med sol men inte lika trevligt när man knappt tar sig upp från sängen pga magsjuka och sedan äckelförkylning på det. Nä jag vet att jag låter sjukt bitter nu, kan ju kanske bero på att jag är sjukt bitter för tillfället. Aldrig får man vara riktigt glad....


En annan sak som faktiskt är bra är att jag faktiskt har påbörjat en sak som jag borde gjort för länge sedan, men antar att det är bättre sent än aldrig och när det är gjort så kommer det säkert vara en lättnad utan dess like för mig och alla i min närhet. 

Så nu framöver bli det en hel del plugg och förhoppningsvis lagom med jobb :).


Och inge fler sjukor det här året, det vore toppen.

.

Av Emelie Olsson - 17 februari 2015 13:03

Jag orkar knappt med mig själv just nu, trodde att jag skulle bli pigg så fort magsjukan försvann men så fort den försvann så kom förkylningen som ett slag i ansiktet istället, så satans typiskt när jag har innevecka och allt. Men inte mycket man kan göra åt det blir man sjuk så blir man får väl slita lite extra här hemma bara krafterna tänkte återvända någon gång, men det verkar ju sitta som i lim. 


Har åtminstone tagit mig utanför dörren idag, sa åt Simon att vi åtminstone kunde åka lite bil bara för att få komma ut från huset en liten stund även om det bara handlade om ca 30 minuter så var det värt hur mycket som helst just då men en liten biltur det räckte för dom krafter jag sitter på just nu, så är inte Simon så värst pigg han heller efter magsjukan, tur vi kan hålla varandra sällskap åtminstone annars hade jag nog haft tristess här hemma för länge sen. 


Nä undra om man ska försöka få i sig något så man kanske kan återfå lite energi :)

Av Emelie Olsson - 14 februari 2015 15:57

Ligger hemma i sängen, det är lite synd om mig idag faktiskt. Morgonen brakade lös med kräkfest och det är lika jobbigt varje gång! Sedan när det blir bättre då bryter helvetesfebern ut, så jag är en slagen hjälte för tillfället. Har spenderat nästan hela dagen i sängen, simon hämtar fruktsoppa, vatten, saft och resorb, tur jag har honom! 


Usch nu orkar jag inte koncentrera mig mera!

Av Emelie Olsson - 11 februari 2015 08:14

Det känns nästan som att jag kan se bacillerna som far omkring i luften nu, jag har varken tid eller lust att bli sjuk nu eller för den delen nästa vecka när jag ska till Härnösand på innevecka! Jag hoppas att eftersom jag åtminstone är på två olika förskolor och arbetar nu att jag får dubbelt så bra immunförsvar mot allt vad baciller/virus heter, men risken är ju ganska liten att jag kommer att klara mig när alla andra verkar ramla omkull som bowlingkäglor i både det ena och andra. Och eftersom min kropp vet att jag inte får bli sjuk nu så är sannolikheten ännu större att den säckar ihop här vilken dag som helst, så satans typiskt brukar det vara. Kollegors barn ligger magsjuk, min lillasyster ligger magsjuk och halva Stöde har väl haft det redan :P så man kan ju undra när det är min tur, mår illa bara av att tänka på det.


Så ni där ute kan ju hålla alla tummarna för att jag går igenom den här tiden utan sjukdom!!!! Som sagt varken viljan eller tiden finns för att bli sjuk NU! eller för resten av livet till exempel.... Wish me luck :)

Av Emelie Olsson - 10 februari 2015 10:24

Hade väl egentligen sovmorgon idag, börjar inte jobba förrän halv 12 idag :), men jag hade svårt att få någon ro i kroppen när Simon drog iväg med skotern mot jobbet i morse, så låg och drog mig en stund tillsammans med hundarna. Sedan tog jag en behaglig långdusch, älskar att ha tid på mig på morgonen, jag är liksom van att kliva upp 30 minuter innan jag ska åka mot jobbet annars så det blev rätt stor skillnad idag med andra ord. Har läst lite litteratur till morgonen också så det är tummen upp rejält på den här morgonen! Plus att jag i skrivande stund sitter och äter havregrynsgröt med egenplockade hallon (mums på hallonen men blä för gröt), jag försöker verkligen lära mig det här med gröt på morgonen. Tuggorna bara växer och växer i munnen på mig men det vore ju så mycket bättre att äta det än inget eller en ynka smörgås liksom. 


En annan rolig sak är att jag hade glömt hur det var att vara äkta timvikarie :P, det ringer och ringer från olika ställen väldigt ofta men jag tycker ju bara att det är roligt så fortsätt att ringa till mig ni. Det finns bara en nackdel just nu med detta, att bli inringd på morgonen, hela dagen blir så knepig, för trots att dom säger att "kom så fort du kan men stressa inte ihjäl dig", då gör jag precis tvärt emot jag stressar ihjäl mig haha, så slutar det med att jag står på jobbet senast 30 minuter efter samtalet. 


Dax för att rasta mina fina småfisar innan jag måste dra mig mot jobbet, hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards