emeliiieolsson

Alla inlägg under maj 2015

Av Emelie Olsson - 11 maj 2015 09:37

Ja så var det ju måndag igen och jag sitter här hemma som vanligt på förmiddagen, har pluggat lite nu till morgonen, knåpat ihop ett blogginlägg på skolhemsidan så det är gjort för den här veckan så att jag inte glömmer bort det. Så har jag skrivit ut frågorna till intervjun och herregud jag skulle inte vilja svara på dom där frågorna haha, mest för att jag själv inte är superinsatt men de som jobbat längre än jag har säkert betydligt bättre koll än mig. Så vi får väl se om jag får ihop något arbete, jag hoppas ju det åtminstone, inte många veckor kvar innan sommaruppehåll på skolan nu och innan dess ska jag hinna med en del. 


Jag ska få till det här arbetet och det ska läsas och skrivas till ett examinerande seminarium, vi ska göra ett grupparbete som ska redovisas nästa innevecka så då måste vi ses innan dess för att få ihop något arbete vilket visade sig inte vara det lättaste haha. Ingen kunde samma dagar osv.. Så är det ju tenta på den här kursen nästa innevecka, ordet tenta gör mig smått illamående faktiskt. 


Samt att det är en del annat som ska hinnas med den här månaden, känns som en viktigt månad överhuvudtaget det här och all press på mig själv, men så underbart det känns. Har ständigt lite magvärk men det är väl så det ska vara så att man vet att man lever höhö. Nä men det är snart lite ledigt, kommer vara ledig vecka 25-26 så det känns rätt gött att veta att det inte är så många veckor kvar till dess och då är det ingen skola på ett par månader och det känns också rätt skönt, enda tråkiga är att man inte träffar kamraterna. 


Jag har på riktigt kommit in i en pluggsvacka, så fort jag tittar på böckerna så skriker hela kroppen att jag ska vända åt andra hållet, för usch och fy så hemsk den känns just nu. Jag har lagt böckerna på hög som ska läsas och det känns inge vidare men tänkte på riktigt ta tag i det den här veckan så att jag inte sitter med alla böcker till sista veckan. Hur gör ni för att få till erat pluggmode?! HJÄLP!



Av Emelie Olsson - 4 maj 2015 09:55

Jaha så var det måndag igen och en ny månad är påbörjad, helt sjukt att vi redan är inne i maj! Hoppas på en fantastiskt månad med massor av sol och betydligt mindre blåst, men å andra sifan brukar det vara alldeles för mycket begärt att bara vilja ha sol, tyvärr. Kanske sitter jag här med det där satans kortet snart med, man kan ju hålla tummarna åtminstone annars vet jag inte om det det blir av för motgångar är så sjukt tråkiga haha.. 


Som vanligt börjar jag klockan 11 på måndagarna och det är guld värt för jag behöver aldrig stressa i säng på söndagarna, det betyder att jag i stort sett aldrig har söndagsångest inför arbetsveckan. Som Simon så fint uttryckte det igår "vad jobbigt det är ju en hel arbetsvecka nu ju", haha som att det är vanligare att vi har korta veckor, inte riktigt om man säger så. 


En annan sak som jag inte delat med mig av är att jag från första maj blev anställd på riktigt! Det känns ju helt fantastiskt att veta att jag har ett jobb att komma till även efter mina studier, nog för att jag jobbat hela tiden ändå men känns så mycket säkrare. Dock så blir det lite semester men det kan jag leva med, tror jag haha..


Så man kan väl säga att livet är på topp just nu egentligen och det närmar sig uppehåll från skolan (sommarlov) så det känns både bra och dåligt, skönt att slippa uppgifter men så tråkigt att inte träffa alla med jämna mellanrum. Hoppas att vi åtminstone kommer träffas någon gång under sommaren men det tror jag säkert att vi fixar.  


Oj jag måste nog få mig någon frukost/lunch innan jag ska dra mig mot jobbet.. Klockan gick snabbare än jag väntat mig...

Ovido - Quiz & Flashcards