emeliiieolsson

Alla inlägg under april 2013

Av Emelie Olsson - 30 april 2013 09:09

Sitter i min ensamhet igen och käkar frukost, mysigt med lite musik i bakgrunden. Har fastnat som satan för Linus Svenning, så fort jag ser att det kommit ut något nytt på youtube med honom så måste jag lyssna :P. 


Ah nu kommer mamma på besök så vi hörs :D

Av Emelie Olsson - 29 april 2013 09:22

Känns som ännu en bra dag i livet, får väl se om det känns lika bra när jag kommer på jobbet ;) men det tror jag nog!

Ska bli skönt att jobba lite trots att jag har lite panik över pluggandet, skönt att tänka på annat helt enkelt! Fast vet ju att jag måste sätta mig med det när jag kommer hem ändå, suck! Tanken är väl att jag åtminstone ska hinna med en promenad idag med :).

Måste erkänna att jag känner mig lite stel efter igår :p har dock ingen träningsvärk men har lite ont i benhinnorna men det överlever man! Ingen ska få stoppa mig nu, det är slut på att komma hem från jobbet och bara dega ner sig i soffan eller sängen. Mår redan mycket bättre och då har jag bara varit duktig i en vecka, hur grymt kommer det inte kännas nästa vecka då!? :p. Närå men känner att jag inte alls är lika trött på dagarna och att jag faktiskt har energi på kvällarna nu med :). Önskar man kunde komma tillbaka till toppformen men dit är det vääääääldigt långt! Bara att kämpa på, det kan ju som sagt bara bli bättre nu :).

Just det ja jag höll på att äta frukost och måla naglarna :p

Av Emelie Olsson - 28 april 2013 20:43

Började dagen med en promenad på 4-5 km, grym start på dagen. Därefter stog jag och glodde när simon bytte däck på bilen sin ;).

Efter det var gjort så brassade vi iväg mot birsta, kände ett sug efter att shoppa kläder! Var ett tag sedan jag handlade kläder nu, så det var extra roligt just idag :D. Handlade lite nya träningskläder så att jag skulle peppa mig själv med träning liksom :p. Det funkade! För i bilen på väg hem började jag få lite sug för att komma ut på en joggingtur,var längesedan jag kände för det kan jag säga. Så nya träningskläder gjorde nog susen, så nu får jag köpa nya varje gång jag åker till stan då borde jag aldrig bli less på att träna :p

Så när jag kom hem drog jag på mig träningskläder och tog mig en liten joggingtur plus lite intervaller och fy så trött jag blev snabbt men vad gör det egentligen, nu kan det ju bara bli bättre :). Plus att jag tjurade på när det kändes som jobbigast! Lär säkert ha lite träningsvärk imorgon men det är det ju lätt värt om man säger så. Nu ska jag bara försöka hålla i det här med både äta bättre och träna mer :).

Hörs!

Av Emelie Olsson - 27 april 2013 22:10

Har varit en bra och dålig dag. Vaknade typ runt klockan sex i morse med äcklig magvärk och illamående men lyckades somna om för att vakna några timmar senare med samma värk och illamående :(. Så ringde först och ställde in födelsedagsfirandet hos syrran för att jag mådde så illa, hade inte kunnat äta på hela förmiddagen. Sedan ändrade jag mig, vem kan motstå smörgåstårta!? Plus att jag förmodligen behövde äta något så vi for dit ändå och visst blev det lite bättre i magen :). Men efter några timmar så var det tillbaka igen :/, så att sova en sväng när vi kom hem behövdes nog för jag mådde mycket bättre när jag vaknade och middagen hos svärföräldrarna var inga problem att få i sig :D. Sedan har väl magvärken gått lite i vågor men tror kanske att det är magkatarren som spökar igen...

Hur det än är så tog jag mig ut på en kvällspromenad med hundarna och det funkade ju bra förutom att atlas vägrar inse hur man går i koppel. Vad man än gör så är det ändå värt det för honom så länge han får göra som han vill, tjurskalle! Var riktigt skönt att komma ut i friskluften och det tror jag hundarna också tyckte :).

Är fortfarande nere hos svärföräldrarna och myser på :). Börjar dock känna mig lite seg nu, jag brukar ju liksom somna runt den här tiden :p. Snacka om att vara kvällstrött! Så ska väl försöka rycka upp mig en liten stund till åtminstone :). Simon däremot är min lilla nattuggla han, gonos! Men så är han väldigt morgontrött istället vilket jag inte är :p ni hörju vilken perfect match vi är ;)

Nä undra om man kanske ska göra något annat än att skriva en massa strunt här.

Av Emelie Olsson - 25 april 2013 06:36

Sitter i min ensamhet och käkar frukost, lugnt och skönt må jag säga :). Taggar inför dagen jobb i nedansjö, känns som en bra dag också hoppas jag den känslan håller i sig resten av dagen också. Tycker faktiskt att hela veckan hittills har varit jättebra, finns bara en negativ sak och det är mina skavsår :p. Men jag tänker traska på för jag har feta skavsårsplåster på mig ;). Allt går bara man vill hehe.

Nä nu finns ingen tid till att sitta här!

Av Emelie Olsson - 24 april 2013 20:22

Hade en skön morgon, låg och drog mig en timme mellan 8-9 hur nice är inte det! Så klev jag upp och grejade lite skönt att hinna med det innan jobbet :).

Hade en riktigt bra dag på jobbet också, gick lättsamt hela dagen igenom, kan ju bero på den härliga promenaden på rasten med musik i öronen så gick det lätt förutom att jag har köttiga skavsår på båda fötterna :/, men ingenting ska stoppa mig från att röra lite på fläsket nu :).

Nu ska jag visa mamma en sak på datorn!

Av Emelie Olsson - 23 april 2013 20:53

Hade en bra dag på jobbet :), dagen gick väldigt fort och jag var fortfarande pigg när jag kom hem, kan ju bero på promenaden jag tog på min rast. Dock försvann det fina humöret när jag kom hem och insåg att jag måste plugga också :/. Gjorde det i någon timme sedan blev jag görless och la ner så imorgon ska det vara inlämnat men jag har bara en fråga kvar och den gör jag efter jobbet imorgon :). Känns skönt att inte göra något mer idag! Åt lite middag för att sedan känna mig göralös så då drog jag med simon ut på en kvällspromenad med hundarna, riktigt härligt må jag säga!
Och det uppskattades väldigt mycket av hundarna med för den delen :). Shiro har redan somnat och altlas är sur för att han inte får vara i sängen, han har lite svårt att inse att han är dyngblöt och skitig..

Så sammanfattningsvis har dagen varit bra :).

Av Emelie Olsson - 23 april 2013 09:36

Igår var simon väldigt söt, han kom hem med chips och choklad till mig igår för att jag hade huvudvärk, jag som hade sagt till mig själv att från och med igår inte äta en massa skit :p men då fick jag dåligt samvete eftersom han hade handlat och då vet ju alla hur det slutade :/. Har dock en hel del kvar så jag sa till simon idag att antingen slänga skiten eller äta upp det när jag är på jobbet :p. För nu ska jag ta tag i det här och springskorna ska åka på oftare och oftare! Jag hade ju ett litet flyt med löpning förra hösten men nu ska vi tillbaka dit och sedan öka på och se hur långt jag tar mig :). Fläsket ska fan i mig brinna!

Nu har jag dessutom skrivit ut det här så att alla ska veta att jag inte ska sitta i soffan och lata mig när der finns tid över till jogging. Vore toppen om alla bara kunde påminna mig :D.

Känns dock lite jobbigt att jag mitt uppe i allt med jobb och plugg vill komma igång med massa träning också :/. Men jag ska göra mitt bästa, kommer bli piggare av lite motion också :). Så ibland kan man behöva komma ut en timme mitt i allt pluggande för att rensa hjärnan.

Nu ska det köttas! Säger som vi alltid sa i medelpadslaget "köttaköttakötta fläskfläskfläsk" :D

Ovido - Quiz & Flashcards