emeliiieolsson

Alla inlägg under januari 2013

Av Emelie Olsson - 30 januari 2013 10:11

Så är halva veckan gjord, det går fort nu vilket jag tycker är härligt. Snart är liksom våren här, ska bli så skönt när solen börjar värma på riktigt igen. Den här sommaren måste ju bli bättre än den senaste vi hade!

Vaknade i hyfsad tid idag också trots att jag börjar klockan 12 idag med :). Dock känns det att något inte är som det ska i kroppen, får huvudvärk ofta och känner mig lite allmänt trött, men det får man leva med det borde ju gå över :). Så jag laddar alltså för dagens jobb, samma sluttid som igår.

För övrigt så kämpar jag som en took för att hålla mig frisk nu! Går magsjuka på jobbet, typ det värsta jag vet! Så går det ju ännu mer förkylning med massa feber och äcklig hosta. Som sagt det är nog den enda negativa sak jag har att säga om jobbet annars är allt skojsigt som bara den :). Så hoppar väl alla baciller på mig nu när jag är på ett nytt ställe och allt. Jag ska försöka på alla sätt för att vara frisk :).

Nu ska jag hoppa lite på atlas för han gör jämt det på mig den saten!

Av Emelie Olsson - 29 januari 2013 09:07

har skrivit flera inlägg från min älskade bloggapp, när jag nästan varit klar med mina fina inlägg så har dom bara försvunnit, dö på det! Har blivit riktigt less så jag lämnade appen ifred i några dagar och hoppas att det
går vägen den här gången!

Ligger i sängen och myser, börjar inte jobba förrän klockan 12 idag, rätt nice med så lång sovmorgon. Fast jag somnade supertidigt igår, kände mig inte det minsta pigg så sömn behövdes, just nu känns det rätt så bra :), hoppas det håller i sig. Rätt så skönt att vakna i tid och slippa all stress också för den delen plus att jag förhoppningsvis kommer hem i hyfsad tid, jobbar ju bara till 15:30 :). Måste säga det igen, går bättre och bättre i stöde, man börjar liksom se rutiner osv... skönt med väldigt kort restid också ;)

Dags att få röven ur sängen så man hinner med lite innan man ska dra iväg :)

Av Emelie Olsson - 21 januari 2013 21:26

Ligger själv hemma i sängen och myser på med lite musik, Simon är hos sin mor och far :). 


Gjorde ju min första dag på nya vikariatet, gick bra tckte jag själv åtminstone :P, härliga barn!

Hade inte väntat mig någt annat heller för den delen :). Självklart så tar detju ett tag att komma in i nya rutiner 

men man lär sig med tiden såklart. Nu när jag varit i Nedansjö så länge så känns ju det som hemma :P, men det

är ju inte helt olika så man vänjer sig och man lär väl komma in i allt mer och mer :). Känns bra att testa ett nytt ställe

och se vilka skillnader och likheter det faktiskt finns och ju fler ställen man hamnar på desto mer lär jag mig :)


Dax att röra på fläsket till dörren, hundarna har damp och vill komma in!

Av Emelie Olsson - 21 januari 2013 08:25

Sitter hemma vid köksbordet och är nervös haha, så fjantigt egentligen. Jag ska göra samma sak här som jag gjort i över ett år där och ändå känns det helt främmande men spännande såklart :)

För er som inte visste så ska jag jobba på dagis i stöde ett litet tag nu, på knutis :). Känns grymt att ha ett jobb när jag egentligen trodde jag skulle gå hemma och dra benen efter mig! Så nu går livet i rätt riktning :)

Ska dock invänta alla nya sjukdomar, ännu en ny bakterieflora att bemästra :p. Så från början lär man ju få sig en rejäl känga av ALLA sjukdomar :/. Jag kan helst ta en släng av alla förkylningar om jag får slippa vinterkräksjukan...

Nu ska jag fortsätta sitta här en stund till och vara nervös :p

Av Emelie Olsson - 18 januari 2013 18:13

Ligger i sängen efter en god omelett :), är dock jäkligt less redan på denna LCHF mat :p, billigt är det inte heller! :/. Men blir faktiskt mätt lite snabbare nu än innan vilket är ett plus såklart :). Har varit lite bättre med sötsuget idag, igår var det inte okej!

Vägde mig aldrig innan så vet inte ens om jag gått ner något, vill inte bli besatt av vikten utan hellre mäta lite nu och då :).

Vi har gjort en lchfglass som står så fint i frysen och kallnar på sig lite ;). Ska bli sjukt gott. Jag slickade av en visp och en sked med grädde och det var snuskigt gott! För er som inte vet det så hatar jag grädde!!!! Haha bara för att man inte äter en massa skit nu så blev det mumma på riktigt..

Nu känns det som att sova middag är en bra idé ;)

Av Emelie Olsson - 17 januari 2013 21:13

Som sagt vi snodde ihop en LCHF pizza idag, blev faktiskt väldigt bra, lite degig i jämförelse med vanlig men det kan man leva med :).

Jag blev på betydligt bättre humör åtminstone även om jag fortfarande kanske skulle kunna döda lite för choklad :p. Älskar när Ica har stängt så man inte kan åka och handla för jag orkar ju inte åka till Matfors :p.

Så nu gäller det väl bara att bli trött som bara den innan sötsuget kommer tillbaka.
Jag tycker det är jobbigt mes frukosten så tidigt på morgonen, kliver upp klockan sex imorgon och då är inte min mage så där jättehungrig som jag hade önskat. Så man får liksom tvinga i sig ett kokt ägg, jag hatar kokta ägg nu :p, jag som tycker det är lyx i vanliga fall haha.

Så är ju LCHF brödet lite torrare än vanligt bröd, torrt bröd Föeayår någon som inte är jättehungrig är ingen bra kombo. Inte är det gott att skölja ner det med vatten heller dessutom!

Fy vad jag klagar mycket nu :p.
Skärpning!!

Av Emelie Olsson - 17 januari 2013 17:27

Har även jobbat idag, tyngsta dagen den här veckan, kan ju kanske bero på helomvändningen på kosten vad vet jag!? 

Har varit jobbigt som attan idag, typ känt chokladlukt till och från idag haha, men jag har inte tagit en bit godis sedan jag började med min lchfkost, är sjukt nöjd med mig själv för jag är en gottegris utan dess like. Men just idag skulle jag vilja åka till ica och handla upp allt godis som finns där, lite chips skulle väl inte sitta helt fel det heller. 


Iatället för godis och chips blir det en lchfpizza istället, och om den inte blir god då stryper jag mig själv långsamt, eller åker på ica och handlar godis för 1000 spänn! Jag saknar juice som f*n, det är faktiskt det absolut jobbigaste med det här, hur gott är det att äta frukost och dricka vatten eller loka eller liknande, inte gott! Men vad gör man inte för att få bort lite fett, man är så satans dum. Istället för att äta det man vill och träna hårt. Det låter ju mycket bätre men vart ska man få tiden ifrån till all träning då!? Så jag dras en stund till med min lchf.....



Sur tjej!

Av Emelie Olsson - 16 januari 2013 19:48

Har jobbat 8-16:30 idag, tyckte förmiddagen gick äckelsegt men eftermiddagen sprang förbi som en vrålsnabb travhäst :D, det tackar vi för.

När jag kom hem så hade Simon gjort LCHF lasagneplattor, duktig karl! Plus att han hade dammsugit och tvättat kläder, tummen upp för det :). Hur skönt som helst att slippa tänka på det när man kommer hem från jobbet, så hade han även diskat och gjort fint på bänkarna, jag har kanske valt rätt man ändå ;).

Så nu ligger jag i sängen mätt och belåten, kanske inte världens godaste lasagne plattor men helt klart ätbart för ett fetto som mig :p. Så halva tallriken med grönsaker såklart :). Dock har dagen faktiskt varit lite jobbig haft lite sötsug idag men inom en helt normal gräns enligt mig själv :). Har inte tagit något onyttigt fast att det kliat lite i fingrarna!

Nu slå på en film och halvdö till den :)

Ovido - Quiz & Flashcards