emeliiieolsson

Alla inlägg under mars 2013

Av Emelie Olsson - 28 mars 2013 09:07

Som vanligt hade hundarna sin väckarklocka ställd på halv 8, var väl bara att kliva upp och gå ut, eller först blev jag bitter för att atlas rev ut shiros mat över hela golvet och jag var ju dessutom nyvaken så då får man bli sur! Bra start på dagen eller hur!? Nu försöker jag tagga igång för dagens jobb men efter det blir det långhelg! :). Tror det är nyttigt med långhelger ibland.

Är väl dags att gå ut med hundarna snart igen eftersom dom blir hemma själv några timmar innan simon kommer hem.

Av Emelie Olsson - 26 mars 2013 07:58

Att jag aldrig ska få sova tills klockan ringer! Idag var det hundarnas fel som fick något ryck och sprang som två idioter här inne, dom tyckte väl att dom hörde något ute som vanligt. Och nu ligger jag vaken men dom ligger och toksover igen, snällt va!?

Har fått en tröttperiod nu orkar liksom inte ta mig för att göra något alls efter jobbet :/. Ja plugga måste jag ju fast att jag egentligen inte orkar :p. Så lite duktig är man ju åtminstone. Jobbigt att känna att sängen egentligen är det enda som passar när man kommer hem när man dessutom har massa andra saker som ska göras här hemma. Kan ju vara så att det är någon bakterie i kroppen som bara vill simma omkring där och bara vara lite stygg inte bryta ut som man själv vill så att det går över någon gång :p.

Nu ska hundarna väckas!! Man måste ju få ge igen eller hur!? ;)

Av Emelie Olsson - 23 mars 2013 19:34

Ligger sprängmätt i sängen efter god mat, bakad potatis, röror och kräftstjärtar! :). Blev en sen middag men der kändes bara skönt faltiskt.

Atlas är så himla fin nu, åkte iväg med honom imorse så nu är han nyryckt i fina pälsen. Han blir så himla prickig! Nästan helt svart på ryggen nu :p. Mycker mysigare att gosa med honom nu än när pälsen är alldeles sträv och äcklig.

Nu ska jag se på skräck med mina grabbar ?

Av Emelie Olsson - 21 mars 2013 14:15

Idag är en tröttmössedag för min del, klev upp ganska tidigt eftersom jag började klockan 8 :). Har dock sovit som en kratta pga min magkatarr, vaknar och mår äckelilla så det känns ju inge vidare... Man vet till slut inte om det är magkatarren som spökar eller magsjukebacillerna från dagis :/:p.

Tur i alls fall att jag slutade klockan 13 idag, ligger just nu i sängen och myser med två vovvar som verkar ännu tröttarr än mig :p.

Av Emelie Olsson - 20 mars 2013 09:02

Simons far ringde klockan halv 8 och väckte oss, tror ni jag kunde somna om efter det!? Knappast! Jag blir tokig på mig själv att jag inte kan somna om, men nu börjar jag minsann bli trött igen när det är dags att faktiskt kliva upp för mig :/.

Har dessutom sovit som en kratta, magkatarren från helvetet är tillbaka :/. Tror jag blir skogstokig på min mage snart! Om man ändå kunde plocka bort skiten... Nu när man läser det här inlägget får man en känsla av hur dålig den här dagen känns för lilla mig. Jag har sällan så dåliga dagar att jag inte vill kliva ur sängen men idag känns det nog lite så... Men det är väl bara att ta sig i kragen och slänga in sig i duschen så man kanske åtminstone kan se lite fräsch ut på utsidan medan man känner sig asäcklig på insidan.

Bra dag!

Av Emelie Olsson - 18 mars 2013 20:06

Haft en bra men stressig dag på jobbet :), hade dock kunnat väntat med en stressig dag till typ mitt i veckan, men på en måndag liksom :P, ja nu vet man ju att man lever åtminstone ;). Så jag och vovvarna ligger helt utslagna i sängen haha. Och det bästa med att komma hem var lappen på köksbordet! Så skönt att Simon hade gjort mat så jag slapp göra det, fick en lapp med tanke på att han redan dragit iväg på jobb när jag kom hem och så kommer det tyvärr se ut hela veckan :/. Jag jobbar normala dagar så vi ses väl ett par timmar på förmiddagen typ, så när han kommer hem i natt så sover förmodligen jag och när jag kliver upp imorgon så sover han :P. Tur jag hundarna hemma på kvällarna åtminstone så man har någon att tomprata med :P. 


Hade för övrigt en grymt trevlig helg med hur fint väder som helst! I lördags blev det premiärgrillning, så satans gott så man blev förbannad när mättnadskänslan kom så snabbt! Så en grymt efterrätt på det som gjorde mig äckligt illamående efter all mat, chips och godis :P, men det var ju lätt värt det om man säger så :). Så sällskapet var grymt, tack till Linn och Tomas för en trevlig kväll det tycker jag nog att vi kan göra om snart igen :)


Åh jag gruvar mig lite nu, har tvätt ute i tvättstugan som ska hängas, jag vill inte gå ut! Jag tycker att det är skönt i sängen nu ju, men iofs så måste väl hundarna ändå ut innan vi ska natta så är lika bra att få det gjort så man slipper göra det senare :)... 

Av Emelie Olsson - 16 mars 2013 14:02

Vaknade knappt av Simon larm i morse, ja han jobbar helg vilket är tråkigt för mig men han slutar ju klockan 14 så det är väl rätt så lämpligt ändå plus lite extra pengar vilket aldrig skadar :) Så han borde snart vara hemma. 

Då ska vi bege oss mot Matfors och handla lite mat eller lite och lite :P, ska få finfrämmande ikväll av Linn och Tomas (Simons syster & hennes pojkvän), så det ska slås på stort med grillat och potatisgratäng plus någon mumsig efterrätt som Linn hade hittat! Kommer säkert vara sjukt gott allting. 


Men jag har inte direkt haft en rolig lördag än så länge egentligen även om det känns förjäkla bra nu. Har städat som en galning för jag tyckte att det såg för hemskt ut, sedan har jag tvättat, varit ute med hundarna, bäddat rent i sängen och pluggat! Ja ni hör ju själv kanske inte världens roligaste saker men så jäkla skönt efteråt! Så nu är jag stolt över mig själv. Har till och med gjort rent toaletten vilket vanligtvis är Simons syssla för det är så satans äckligt... Men jag klarade det, jag blir mindre och mindre kräsen för varje dag som går, har nog dagis att tacka för det :P. Snor och skit är ju vardag ;). 


Jag borde börja med att handla lotter för jag dagdrömmer om fetvinst hela tiden :P, skulle vara så sjukt skojigt att vinna MYCKET pengar. Ge familjen det dom vill ha och mig själv såklart, skulle vara grymt! Åh varför har aldrig jag sådan tur. Iofs kan det ju bero på att jag aldrig köper lotter nuför tiden heller så :P. Måste nog sätta fart med det, känner på mig att jag kommer lägga mer pengar på att köpa lotterna än den vinst jag kommer få :/. 


Nu tyckte jag att jag hörde en bil, bäst jag gör mig klar för avfärd mot Matfors :)

Av Emelie Olsson - 15 mars 2013 10:05

Kan knappt fatta det själv, tyckte precis att det var måndag! Har dock inte påbörjat min arbetsdag ännu :p, börjar om ca 30 minuter så får vi väl se om sluttiden blir 15:30 eller en timme senare än så :).

Vaknade och kände mig på jättebra humör, än så länge håller det i sig hoppas på en heldag med det här humöret :). Kan det bero på att det är fredag eller så har jag bara en sån där härlig dag helt enkelt. Har varit ut med hundarna två gånger till morgonen, så underbart skönt i solen! Man blir bara så himla glad när solen verkligen värmer, våren borde snart vara här.

Så tror jag att helgen kommer bli lugn och skön :). Tror Linn och Tomas skulle komma hit och umgås lite med oss, fixa någon god mat också kanske någon mumsig efterrätt med :D.

Dax att dra på sig kläderna och komma iväg på jobbet :)

Ovido - Quiz & Flashcards