emeliiieolsson

Alla inlägg under september 2012

Av Emelie Olsson - 29 september 2012 12:07

Simon klev faktiskt ur sängen före mig idag, det hör inte till vanligheten om man säger så.. Och det bästa var att han började dagen med att dammsuga, så skönt att jag slapp det den här gången :). Så gick han ut och fixade till lite nere vid badtunnan, han ska ha hit några kompisar och mysa på, jag ska faktiskt också få vara med, snällt va? ;). Ska bli grymt skönt att hoppa ner i badtunnan ikväll, ta det lite lugnt med någon god drink ;). Men innan det ska vi grilla och svulla lite godsaker, det är ju helg! :D

Så ser dagens planer ut, känns helt okej om jag får säga det själv :). 


Så ska vi upp med lite hyllor här hemma som inte blivit gjort, jag gillar inte det där med att göra hål i varenda vägg :P, men man har ju liksom inget val om man ska ha upp skiten på väggarna heller så. Men förhoppningsvis blir det väl fint när dom väl sitter där dom ska, så slipper vi ha alla TV-spel på golvet, SKÖNT! jag har insett typ idag att min fina sambo faktiskt ät lite av en spelnörd egentligen, fast att han inte är det så ofta när jag är med, men så fort han är med sina kompisar, eller oftast så spelar dom ju faktiskt TV-spel :P. Å andra sidan kan jag också få fnatt och spela hela dagarna med honom om jag/vi hittar ett spel som vi fastnar för och snart kommer det ut en massa spel som vi båda vill spela :D, hur ska vi då hinna med allting annan!? Och dessutom kommer ju Bones ut sista oktober, min absoluta favoritserie :D:D:D:D. Jag som fick tvinga Simon att börja se den med mig, men han tycker lika mycket om den som jag gör nu, tur säger jag bara annars hade han inte haft någon flickvän just dom dagarna :P För jag skulle ju nörda sönder framför tv:n då haha. Tur är det ju också att den kommer ut så sent på året då behöver man inte ha ångest för att man sitter inne och glor, värre om det hade varit sommar och varmt! 


Jaja nu blev det massa skrivet här som jag inte hade tänkt skriva just nu men det bara flöt på med skrivandet, ni får leva med det hoppiga inlägget haha. 




Höres!

Av Emelie Olsson - 27 september 2012 08:28

Jag måste få börja att tala om att jag faktiskt är stolt över mig själv över gårdagen. Gjorde min arbetsdag, åkte hem och tvättade lite, la mig i sängen och var bitter över vädret för jag hade ju tänkt träna... Men vet ni vad jag TROTSADE skitvädret och gav mig ut på en joggingtur och inte nog med det, jag körde intervaller på vägen hem i dom hemska backarna som vi har efter den här vägen. Nu tror ni säkert att jag var klar när jag kom hem, men icke jag körde ett magpass med zumba också, fy fan vad jag är bra! Och det mest sjuka är att jag inte direkt har någon träningsvärk heller, det hade jag första gången jag sprang och körde zumba och då hade jag inte ens kört intervaller, det kanske tar sig ändå till slut :D. Däremot är jag skönt trött i kroppen, väldigt behagligt och jag känner att jag mår bättre när jag börjat röra på mig igen, frisk luft är inte helt fel. 


Just nu sitter jag i sängen och lyssnar på stiftelsen, jag kan fan inte sluta lyssna jag har blivit besatt. En perfekt morgon innan jobbet ju när man kan slappa och lyssna på grym musik. Tycker texten till "nu får du gå hem" är så satans härlig haha, hur kunde dom kunna komma på en text som är så fruktansvärt komisk. Fast kanske bara jag som tycker det, men det skiter väl ja i ;). 

Så om ca 20 minuter ska jag dra mig mot nedansjö och det fantastiska gäng som jobbar där, kan knappt förstå själv hur man kan trivas så bra på en arbetsplats! Ångest kan ju alla ha på en söndag för att det snart är måndag, men jag kan säga att jag sällan har det eller haft det under tiden i Nedansjö, det säger ju väldigt mycket om hur bra jag har det på jobbet! Önskar att alla kunde få känna det åtminstone en gång i livet, man känner ju folk som avskyr att åka till jobbet, men fy så jobbigt att kliva upp på morgonen då :/, så vill man ju inte ha det! 


Nä nu ska jag bara lägga mig ner och lyssna på lite musik innan jag drar iväg på jobbet :)


Ha det fint folket! 

Av Emelie Olsson - 26 september 2012 13:57

Kom hem från jobbet för ca 1½ timme sedan, kändes väldigt skönt att sluta tidigt idag och ork har jag faktiskt kvar också :D. Jag hoppas väl att regnet ska avta så skulle det genast bli en ännu bättre dag. Så då är frågan vad man ska hitta på här hemma helt själv, har ju redan plockat fram det som ska bli till middag, hinner säkert tina alldeles lagom tills Simon kommer hem, han vill ju ändå inte äta tidigt så lika bra att vänta :). Nu ljög jag, jag är inte själv hemma, har ju hundarna här med mig ju, grymt trötta hundar! Båda två ligger utslagna i sängen här bredvid mig. 


Jag har sagt att jag inte ska äta en massa skit, men varför är det så svårt när man väl sagt till sig själv att det är bra med godsaker nu. Precis som att kroppen går in i någon sorts trots när man inte får det man helst vill ha, sjukt! Jag älskar att svulla som ett svin men man blir ju inte direkt smärt och fin av det. Jag tycker det borde vara tvärt om, ju mer du äter desto bättre är det, då skulle jag vara urläcker nu haha. Men å andra sidan ska man väl inte säga att man är överviktig heller för så illa är det ju ändå inte, men skulle inte skada med några kilo ner på vågen, 10 kg minus på mig är väl alldeles lagom :P. Men varrt ska jag hämta motivationen till att inte äta skit?! HJÄLP!


Jaja nog surrat om fläsk..


Tro om man ska trotsa vädret och ge sig ut på en liten joggingrunda och se om det känns lättare än förra gången, man kan ju hoppas att det går framåt, dock borde jag träna fler dagar i veckan, jag borde väl göra ett schema för mig själv, det svåra är ju att ta sig ut efter jobbet när man helst vill smälla ner sig i sängen och inte göra ett skit! Svårt att veta i förväg hur trött man ska vara när man kommer hem. 


Nä nu trotsar jag vädret! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards