emeliiieolsson

Alla inlägg under juli 2014

Av Emelie Olsson - 18 juli 2014 12:41

Trots att jag är ledig hela tiden nu så känns det ändå speciellt med en fredag, kan ju bero på att Simon också får komma hem och ta helg tillsammans med mig. Känns som att det vore underbart med en ickeplanlagd helg nu, förut tyckte jag att vi tråkade ihjäl oss men nu ett tag har vi knappt varit hemma så som det känns nu skulle det vara skönt med en riktig hemmahelg, undantaget kan bli birsta ;-).

Var ut en sväng med hundarna förut, märks att värmen tar hårt även på dom. Ut och sväng sedan blocksova så fort man kliver innanför dörren typ, tråkigt för mig när dom bara vill sova ju. Fast å andra sidan så är dom inte iväg då heller :-P.

Och jag måste försöka lista ut vad det är för satans fel på diskmaskinen, den tömmer ju inte vattnet!! Vi har ju testat det mesta redan så kanske man ska inse att den är trasig, min plånbok vill inte inse det!

Av Emelie Olsson - 17 juli 2014 20:11

En annan sak som jag kom på när jag satte mig här var att försöka leta upp någon av mina gamla bloggar, jag hittade en av dom och herregud vad pinsam man varit egentligen, såklart finns det väl kvar lite av den sidan nu med men vilken skillnad det kan bli på 3-4 år, jag känner ju inte så men jag inser det när jag läser inläggen, jag tänkte länka den här men jag ändrade mig efter att läst ett antal av inläggen, pinsamt! Och det känns som att jag hunnit med så mycket på dom här åren, lever fortfarande med samma underbara man fast nu är vi dock sambo :) och Shiro har jag ju kvar så lite likheter finns det ju åtminstone, har skaffat en till voffsing, Atlas :) Men jag har kommit så långt när det gäller arbete och allt möjligt som det känns, man har vuxit som människa och det är inget jag ångrar nu när jag läser mina gamla inlägg, man är så mycket tryggare i sig själv på något sätt. Jag har jobbat med massa underbara människor och det har lärt mig så mycket om både mig själv och mycket annat som jag uppskattar väldigt mycket, tack för det! Nykär och hemsk var man också, vilket inte stämmer idag, jag är fortfarande dunderförälskad men man är tryggare med varandra och den känslan är mer oslagbar än nykär, svartsjuk och korkad :P


Jag säger som det står på min fina lykta som jag fått av mina finaste arbetskamrater "Njut varje minut". Lite fetare och lite gladare helt enkelt ;)


Av Emelie Olsson - 17 juli 2014 19:59

Gårdagen var oslagbar på många sätt den, satan vilken bra dag det var! Åkte mot stan strax efter klockan 11 för att hålla möhippa för Linn (Simons lillasyster) och ojoj så lyckad dagen blev, känner mig fortfarande glader för den dagen och det hoppas jag såklart att hon också gör. Så nu ska man se fram emot 1:a augusti när giftermålet blir av, kommer säkert bli minst lika roligt som igår! #QLKTforever




Ovido - Quiz & Flashcards