emeliiieolsson

Alla inlägg under december 2011

??

Av Emelie Olsson - 18 december 2011 20:10

Just nu känns allt faktiskt väldigt konstigt, som att jag inte vet vem jag är eller hur jag ska ta reda på det?! Hur jag ska gå vidare med allt.. Men jag tänker inte göra utlägg om vad allt detta handlar om, det här var det enda som kändes rätt att skriva nu.. Känns taskigt mot er som läser någon gång ibland men det får bli så här för nu, för nästa gång jag skriver kan allting låta annorlunda. Ibland kan en natts sömn göra underverk med hur man mår och hur man känner.


Nu ska jag bara se på TV och vara för mig själv en stund för det känns som att jag faktiskt kan behöva lite egentid nu..


Så vi hörs en annan dag!

Av Emelie Olsson - 15 december 2011 10:27

Sitter och lyssnar på nickelbacks nya album och jag är faktiskt väldigt nöjd :D Det trodde jag inte, med tanke på att förra var grymt så trodde jag att man skulle bli besviken på det här, men icke! :)..


 Snart är det helg igen och själv är man fortfarande hemma med en dum förkylning och en hosta som blir lite värre :/ Och på morgonen är det ju alltid lite värre än annars plus när man ska sova då :/. Men tanken är ju att jag ska jobba imorgon så jag hoppas att det funkar för jag vill inte sitta hemma! Men vi får som sagt se hur hostan tar sig, hur mycket man får sova osv...


Nu ska jag gå upp för trappen och in i världens kaos! Kläder överallt!.. Hur jag än bär mig åt så slutar det med kläder överallt, jag är ingen ordningsmänniska :P. Eller ibland kan jag få fnatt över att det ser ut som det gör också men det kan ta ett tag innan jag inser hur illa det verkligen ser ut ;). Men bättre sent än aldrig sägs det ju! Plus att jag måste byta sängkläder ofta med tanke på att hunden ligger i den minst lika mycket som jag gör :P Vet att dom flesta tycker det är skitäckligt, men jag bryr mig inte för han är världens mysigaste när han ligger och snarkar bredvid mig, slipper känna mig ensam plus att han inte snackar skit eller säger emot ;). Finaste Shiro är bästa vännen :). Han gör mig alltid på bra humör, det som är så sjukt, man kan vara skitförbannad eller ledsen så kommer han och kryper upp i knäna så stor som han är och pussar på mig hihi :D Det är kärlek mellan mor och son det kan jag säga :P..


Näe nu ska jag ta mig i kragen och försöka göra någon nytta överhuvudtaget! Helst hade jag suttit kvar här och slöat och lyssnat på grym musik! :)    



   

Världens finaste Shiro!! <3

Av Emelie Olsson - 14 december 2011 10:39

Försökte hålla mig frisk, trodde jag skulle kunna hålla ut till helgen åtminstone, men icke :/, blir så less! Vill vara på jobbet för det är bra mycket roligare där än här hemma. Men är ju inge bra att vara där och smitta ner en massa andra heller så då blev hemma det enda alternativet, plus att jag känner mig hur trött som helst. Har sovit som en kratta hela natten, kan ju ha med det att göra ;). Alla runt om mig är ju sjuk, syrran plus mannen så inte är det knepigt att en annan blir sjuk heller, plus att jag jobbar på dagis :P Bakterierna bara flyger runt mig så det är väl som sagt inte så knepigt. Så vad ska man göra idag, eller rättare sagt vad orkar man med att göra idag? Orkade knappt ta ut hästarna i morse, var helt skakis när jag kom in igen och halsen sved som bara den :/ Man får väl se det från den ljusa sidan, man kanske kan hålla sig frisk över jul då :).


Så nu ska jag väl fortsätta vila upp mig så kanske jag kan vara tillbaka på jobbet imorgon :D fast nu överdrev jag lite för det lär inte hända :(.. Snälla någon där ute hjälp mig bli frisk!


Nu vila!! Hej då!  

Av Emelie Olsson - 10 december 2011 08:49

Alltid samma sak varje år när det gäller julklapparna.. men i år blir jag klar tidigare än vanligt, tänkte nämligen åka till stan och handla det sista idag :).. som vanligt är det Simon som blir sist handlad till, mest pga att vi oftast är i stan tillsammans, men nu är han ändå i Göteborg så då passar jag på :). Men just nu ligger jag i sängen och drar mig, vilket känns jätteskönt. Vaknar ändå alltid klockan 8 på morgonen, jag vet är något jävla fel på mig :p.. men är skönt också att inte vakna klockan 11 när halva dagen redan har gått. Så jag ska väl inte klaga :). Men är faktiskt dags att dra på sig lite kläder nu och gå ner så man kan hoppa in i duschen någon gång men tänkte låta syrran fixa sig först. Jag är ganska snäll hihi.. Nu påklädning så säger hejdå här :)

Av Emelie Olsson - 9 december 2011 23:39

Känner mig faktiskt riktigt besviken på idol i år, så har faktiskt hoppat över flera avsnitt. Har varit jättemycket med falsk sång och juryn har varit dålig.. och svenska folket valde ju bort dom som faktiskt hade kunnat blivit något! Mycket knepigt tycker jag faktiskt. Nu ska jag inte prata mer idol, känner jag blir en aning arg :p. Tänker lägga mig och sova nu :)God natt!

Av Emelie Olsson - 7 december 2011 21:59

Tänkte faktiskt bara skriva god natt här på bloggen ikväll :).. måste dock säga lite fler saker :p.. tex att det känns mindre roligt att simon åker till göteborg i natt, men fick pussa på honom lite förut i alla fall :).. så hör gärna av er om ni vet om något roligt som händer och sker nu i helgen :D.. ja nu har jag skrivit färdigt för ikväll :)

Av Emelie Olsson - 6 december 2011 19:26

Veckorna springer iväg nu innan jul, vilket känns både bra och dåligt, men känns skönt på något sätt att det snart ska påbörjas ett nytt år :).. Började dagen med att åka på jobbet tillsammans med Linnea, så satt vi och pratade goja innan barnen började komma dit, alltid lika härligt att öppna med bra sällskap :). Helt plötsligt så blev klockan 8 på jobbet och det blev dags för grötfrukosten :), vilket var gott :D.. Så blev klockan halv 1 och jag fick sluta, men satt och pratade strunt med världens bästa kollegor i 30 minuter :) därefter kom Marie ner så då åkte jag med henne hem till simon, snällt av henne att köra mig dit :). Så fick jag fnatt när jag klev innanför dörren :p.. fram med dammsugaren fick det bli.. plockade dessutom fram en massa köttfärs!!! Så när Simon kom hem från jobbet så blev det rulla massa köttbullar plus steka dom då ;).. jag tog faktiskt på mig att rulla dom, dom som känner mig vet vilken hemsk fobi jag har för att få kladdiga saker på fingrarna haha.. men jag klarade mig ;). Är riktigt stolt! Sedan slängde jag i mig lite middag där innan mamma och pappa hämtade upp mig och nu ligger jag i soffan och bara myser på, vilket inte känns helt fel! Dock känns det inte helt okej att Simon åker till Göteborg imorgon kväll :/, men det handlar ju bara om några få dagar ifrån varandra så vi överlever nog :).. Nu ska jag fortsätta mysa framför tv:n :).. Puss hej så länge!

Av Emelie Olsson - 5 december 2011 21:24

Det är precis vad jag har blivit, en äkta sovare!! Kan knappt lägga mig i en soffa längre utan att dom här blå far igen på mig :p, helt sjukt vad trött man kan bli av lite arbete! Men är helt klart värt det, trivs toppen på jobbet, har världens bästa gäng att jobba med :). Så nu kan ni ju gissa vad jag ska göra ;), ska faktiskt gå och sova hehe.. ska upp tidigt imorgon, vilket känns bra för då åker jag från jobbet när det är ljust imorgon :). Kommer säkert inte kännas lika okej när klockan ringer imorgon :p..Nu ska lilla jag sova :)...

Ovido - Quiz & Flashcards