emeliiieolsson

Alla inlägg under januari 2015

Av Emelie Olsson - 27 januari 2015 18:51

Det har faktiskt hänt lite saker sedan jag skrev här sist, som vanligt alldeles för länge sedan. Jag har insett för länge sedan att jag förmodligen aldrig kommer bli någon bloggare det händer alldeles för lite saker i mitt liv för att jag ska kunna skriva om det haha.. 


Men jag tog mig i kragen i höstas och gjorde det där hemska högskoleprovet (det var hemskare än jag väntat mig) men satan så stolt jag är att jag faktiskt åkte dit och gjorde det och klarade det dessutom! Tack vare det sitter jag nu återigen i skolbänken, första gången jag testar på högskolestudier! Så nu är väl tanken att jag så småningom ska bli förskollärare och än så länge känns valet helt rätt, jag kommer kunna göra skillnad (förhoppningsvis). Hade min första vecka förra veckan, började med en innevecka i Härnösand, många pendlar men jag bodde kvar där och utmanade mig ännu mer jag som är så galet hemmakär! Första dagarna var ren pina, eller snarare kvällarna, man kände ingen och jag längtade hem mer än jag någonsin längtat hem typ, hade kunnat storgråta varje gång jag pratade med Simon på kvällarna, pinsamt jag vet haha. Men jag tog mig igenom veckan och hade till slut väldigt roliga dagar och kvällar med flera i från klassen, spelade alfapet och fick redan första veckan visa min negativa sida, jag är en så sjukt dålig förlorare, nästan så jag skäms över det.... Men jag bjöd på den och låtsades att det kändes lite okej att förlora trots att jag nog helst hade velat kasta hela spelplanen plus brickorna i ögonen på motståndarna hehe. 


Sista halvan av veckan gick faktiskt snabbt och när vi slutade på fredag visste jag inte hur fort jag ville komma till bilen och åka hem och det var helt underbart att kliva in hemma och få krama om mina fina hundar, fick tyvärr vänta några timmar på min fina sambo som jobbade men det var så obeskrivligt skönt när han klev in genom dörren och gav mig den där alldeles speciella kramen, då var jag hemma på riktigt, började redan då gruva mig inför nästa innevecka. Det är tecken på äkta kärlek det och på så vis känns det ju underbart, jag vet att jag valt helt rätt man att spendera livet med, tillsammans är vi starka!


Så nu är det hemmaplugg plus jobb som ska fixas under dom här närmsta veckorna och jag hoppas att jag grejar det så att det inte kommer kännas allför jobbigt, det borde lösa sig bara jag tar tag i skolan och inte ligger på latsidan. Ja det var väl lite info om vad som händer just nu i livet, det lär väl kommer fler uppdateringar efter vägen här.  

Ovido - Quiz & Flashcards