emeliiieolsson

Alla inlägg under augusti 2013

Av Emelie Olsson - 28 augusti 2013 18:39

Har liksom inget alls att skriva om längre, mina dagar spenderas på jobbet eller på simons jobb och det lär ju inte vara intressant för er läsare direkt då vi får väl se om jag skriver när det händer något intressant i livet. Så nu vet alla varför jag aldrig får till några inlägg här!

Av Emelie Olsson - 9 augusti 2013 14:22

Jag har visst glömt bort att jag har en blogg, den har fått vilat en stund och det kan hända att den kommer fortsätta göra det en stund också, jag har liksom tappat gnistan med att skriva vad man gör på dagarna för det rullar liksom mest på likadant hela tiden. Men man får väl ge det ett litet försök åtminstone, kanske kan glädja någon åtminstone :)


Sitter just nu hemma och tar det lugnt, sitter och lyssnar på musik som jag brukade lyssna på för 5-7 år sedan, känns grymt skönt att höra vissa låtar igen och kunna lyssna på låtar som jag hatade pga olika anledningar just då, jag kan se glädje i dessa låtar nu och det känns härligt! Man har gjort och ångrat så mycket, man var på riktigt ung och dum på den tiden men på ett sätt ångrar jag inte en enda minut av mitt liv för nog har man haft förbannat roligt också. Nu känns livet mer tryggt än då och jag trivs toppen med att känna den här känslan och jag hoppas den håller i sig... 


Trots att det regnar ute så har jag solsken i sinnet. Påbörjade morgonen med en liten lätt joggingtur på ett par km med hundarna :). Måste gå ut lugnt när man är så otränad som jag är nu :P, plus att jag haft något knepigt med halsen, rätt som det är har jag haft ont men inga andra symptom till någon förkylning så jag har inte vågat anstränga mig riktigt men hoppas att det är borta på riktigt nu så att man kanske kan komma igång på riktigt den här gången. Man blir så mycket piggare när man kommer ut och man kan känna sig nöjd med sig själv för en gångs skull med för den delen. Har stora funderingar på att ge mig ut på en sväng till, dock utan hundarna så att man slipper deras pisspauser hela tiden, plus att jag inte kan ha dom lös på sträckan som jag hade tänkt mig, tråkigt för dom men jag måste ju kunna lämna dom ibland, dom är oftast med. Dessutom är det faktiskt lite skönt att springa i regnet, ingen som håller med? Jag har jättesvårt att springa i supervärme, tråkigt men sant. Så man kanske ska passa på nu när det är lite halvtaskigt väder, man har ju liksom inge bättre för sig ändå ;). Plus att Simon ändå jobbar som en galning så han har ju ingen tid över för lilla mig :P Så då kan ju jag lika gärna göra någon nytta för mig själv. 


Och jag som inte hade något jobb förrän nästa vecka på fredag egentligen, nu blir det en helvecka fast på knutis mån-tors och det ska bli skoj att komma tillbaka, längtar efter både personal och barn där :). Kommer bli toppen tror jag!


Oj vad det tar i och regnar nu, riktigt så behövde det ju inte bli :P


Ovido - Quiz & Flashcards