emeliiieolsson

Alla inlägg under april 2011

Av Emelie Olsson - 29 april 2011 08:34

Helt vidrigt fort veckorna går nu! Man hänger knappt med själv längre :-P.. Men det är så underbart att snön är borta! Nästan värt att fälla en tår eller två! ;-). Och isen är väck på stöde sjön! Själv har jag inte hunnit med ut på någon fisketur men hjärtat har varit ut med båten 2 gånger redan :-). Ja det jag ville ha sagt egentligen var att när sommaren kommer kan tiden gärna få stanna upp lite <3.. Om det inte blir en äckligt regnig sommar då! Fan vad cool jag känner mig idag för övrigt! Jag ska gå på ånge city helt själv :-P eller kanske att syrran hänger på! Ni hör ju själv hur illa det rimmar! Jag i ånge! Mamma har världens bästa dotter, javisst! Som bara åker till ånge för att hon inte vill sitta själv i bilen hela vägen! Så går hon till sin revisor och jag gör ånge mer osäkert än det redan är ;-).. Fan vad coolt alltså!Drar en djup suck och inser att det är dags att kliva upp från min sköna säng! Kanske ligger kvar några minuter till! Synd bara att pissblåsan håller på att sprängas.... Nu är det färdigt för den här gången! Tjingeling!

Av Emelie Olsson - 26 april 2011 13:16

Ja herregud så trevligt vi haft här över påsk men så fort tiden gått. Så nu är det sista dagen för Jon, Catrin och Ellie här i vackra stöde :-/, det bär hem till göteborg om någon timme.. Kommer bli tyst för allihopa här. Tur man själv ska bege sig hem till viskan, där är det aldrig tyst :-P.. Plus att jag har längtat hem lite dom sista dagarna här, längtar efter mamma <3:-P faktiskt sant! Hoppas hon saknar mig med men det tror jag nog :-).. Kommer kännas konstigt att lägga sig själv i en säng ikväll bara :-/, ingen älskling! Men träffar honom redan imorgon igen så jag får klara mig :-).. För imorgon ska vi fira världens bästa syster <3 hon fyller hela 15 år, byxmyndig blir lilla flickan! Så nu glömmer ni inte att säga grattis till henne!! :-)Och jag har packat ihop allt för att åka hem.. Nog för att jag knappt hade något med mig :-P var inte meningen att jag skulle bli borta så länge men så tog ju pappa och syrran å blev magsjuk så då blev det som det blev.. Så ska väl kanske fixa lite ved sedan idag.. Annars ska jag bara mysa med familjen, eller i alla fall emma och mamma för pappa jobbar väl..Jag oroar mig dock för hur det ska gå mellan hundarna nu när dom inte setts på ett tag.. Vill verkligen inte att dom ska ryka ihop.. Blir alltid en massa blod :-(.. Så vi får väl se.. Nu borde jag egentligen springa hem idag med tanke på hur mycket skit man smällt i sig här under påsken!Ja ja nu ska jag ge mig med skrivandet för idag!

Av Emelie Olsson - 11 april 2011 09:56

Sitter och tycker lite synd om mig själv med min dumma fot faktiskt. Så kan det vara ibland och det är väl skylldigsjälvregeln på det eftersom det hände när jag spelade fotboll.. Så typiskt att jag ska bli skadad bara, allting ont händer mig när det gäller fotbollen :(.. Antingen så är jag sjuk eller så blir jag skadad, ja ni hr ju själv hur roligt det låter!? Plus att min jävla allergi verkar satt igång tidigt i år. Jaja nu ska jag inte klaga mer under detta inlägg, eller isåfall ytterst lite ;)..

 

Var för övrigt hundvakt halva fredagen tills på eftermiddagen på lördagen. En väldigt söt boxertik med en energi som jag aldrig någonsin skådat förut. Jag är van Shiro ju   . Visst är han busig men inte alls på samma sätt som Andra (boxern). Men hon är så underbart charmig så man kan omöjligt bli irriterad eller less på henne. Men jag var helt slut efter det där så jag la mig klockan 8 på en lördagkväll!!!  . Men jag somnade ju inte då men klockan kan inte ha varit mycket mer än halv 10 när jag slog igen mina blå, stackars Simon som fick ligga vaken själv.. Men det är faktiskt jag som oftast gör det nu så han fick ta det den här gången ;).

 

Så igår, söndag åkte jag och Simon till Birsta en sväng, men det tog inte lång tid förrän min fot började göra ont, men jag härade ut några timmar i alla fall :).. Handlade en jacka, vilket jag verkligen behövde eftersom jag fortfarande gick runt med dunjacka! Och ett par skor. Kändes jobbigt för den satt så hårt på vänstra foten nu eftersom den inte riktigt gått ner till sin ursprungliga form efter smällen. Det går nog till sig snart, det värsta är ändå att det gör ont hela tiden. Så hittade jag lite annat som jag ville ha men inte tog mig råd att köpa! Jag både ångrar mig och inte, ni vet hur det är med pengar ;P.. En sak till, gick faktiskt in på Hööks och köpte en grimma till Stina, jag kunde inte låta bli den var så hon. Och syster blev glad och det är ju också viktigt   . Sedan bar det iväg hemåt, vilket var skönt! Svängde in hos Mona (Simons faster) som fyller år idag egentligen men som vi skulle fira igår :).. Hon blev glad för det hon fick i alla fall, tuur! Så satt vi där och fikade och surrade en massa skit, underbart trevligt var det i alla fall :).. Det får vi göra om trots att ingen fyller år.

Ungefär så har helgen sett ut..

 

Men nu är det måndag och det känns att det varit helg, känner mig ändå rätt pigg så jag har väl fått hyfsat med sömn och det tackar jag för :)..

 

Vill mysa med Shiro men han är äckligt blöt!!! :/

 

 

Av Emelie Olsson - 8 april 2011 08:51

 Känns åtminstone helt grymt att det är fredag, varför då?! HELG!!! Känns skönt nu det. Nog för att jag inte ska hitta på så mycket, men jag får åtminstone vara med min Simon <3.

Vi ska för övrigt bo här i Viskan tills imorgon, fast inte hemma hos mig utan i ett annat hus, känns knepigt :P.. Vi ska vara hundvakt just därför som vi ska bo där och boxertiken vi ska vara hundvakt åt är ju så himla sööööt så man smälter när man ser henne   . Trots att hon är världens yrväder är hon så rolig! Och vad roligt för Shiro sedan som får leka med en hund som inte är så jäkla sur på honom, mamma och pappas hund är en elaking. Vi såg ju hur det slutade för någon dag sedan, Shiro bet hål uppe i huvudet på honom :(.. Och Shiro som annars än en sådan snäll hund..

 

Så nu är det liksom bara att vänta på att timmarna ska springa iväg lite under dagen så hjärtat kan åka hem från jobbet någon gång, tidigast klockan 15 kunde han komma iväg idag, men det ska jag nog klara av ;P.. Just nu ska jag bara ta det lugnt, men sedan är det slut på det.. Ska dammsuga hallarna och köket, för det har blivit så smutsigt med hundarna inne nu när vädret gjort att våran gård sett ut som en leråker.. Så först dammsuga och därefter torka golven så dom blir skinande, så får vi väl se hur många dagar det tar innan dom ser lika förjävliga ut igen.. SUCK! det är en nackdel med hund och allra helst min långhåriga kluns!   .. Men han är lika älskad för det den lilla goskiten! Finns ingen bättre hund i hela världen enligt mig! Ja så nu vet ni vad jag ska spendera någon timme med under dagen.. Så har jag precis slagit igång tvättmaskinen med, men det är ju inte direkt jobbigt :P..

 

Ja man kanske måste ut och skotta! Vräker ner hemskt mycket snö här idag, vilket känns väldigt lite roligt om man säger så   .. Men man får väl så lov att tycka om det här vädret ändå för jag kan inte göra ett skit åt det! Sorry folkens!

 

Simon Magnusson! <3

Av Emelie Olsson - 6 april 2011 22:35

Det är faktiskt helt sant att jag alltid vill åka dit eller åtminstone oftast! :-). Varje gång jag får jobb där mår jag toppen och jag ser fram emot att träffa både personalen och eleverna <3.. Visst kan man få dagar som är tuffa och tär på humöret en del men det kan jag verkligen leva med det positiva ligger långt före det negativa om man säger så :-). Och dom som inte förstått vilket ställe jag pratar om så är det i alla fall fränsta skola! @-}--..Så nu vet ni att livet inte är direkt illa med grymma människor omkring en :-).. Nu ska jag sova, somnar med ett leende på läpparna :-)

Av Emelie Olsson - 4 april 2011 08:41

Känner mig hyfsat mörbultad just nu!.. Den här helgen har inneburit, ja inte mycket vila om man säger så. Har varit hemma hos älsklingen hela helgen och jag har varit snäll och hjälpt till med deras ved. Jag har insett att jag har noll armmuskler   ..Eller nu ljög jag, innan den här helgen hade jag knappt några men nu är jag stark som självaste hulken ;).. Träningsvärken i armarna börjar i alla fall släppa nu och det känns bra :)..

 

Vi spelade ju match igår, för övrigt så vann vi :D.. Så efter den tänkte jag ju fortsätta med veden hemma hos hjärtat, men så var det fullt med folk på vedbacken när jag kom dit så jag kände mig mest i vägen så jag satte mig på sidan om och kollade medan dom slet som djur hehe.. Men jag antar att det var tur för mig.. Jag klev snett på något knepigt sätt på matchen så nu har jag en feeeeeeet fot! Hemskt ont gör det också, blir så irriterad!   .. Så nu får jag knappt på mig skon på den foten.. räckte det inte med att jag redan stukat ena foten så jag springer omkring med fotledsskydd när jag spelar.. Jag vägrar ju ha fotledsskydd på båda fötterna!!!!! Det är stelt så det räcker om jag säger så! Hoppas det går över snabbt.. Men med min otur så blir det väl något helt annat :/..

 

Så idag ska jag försöka vila så mycket som möjligt, så får vi se om det hjälper. När man väl ska ligga still och inte göra så mycket då vill man inte ligga stilla! Gud vad jag hatar sånt här! Ursäkta att jag är så negativ just nu, men det går liksom inte att bli något annat.. SUCK!!!!

 

Nu tänker jag vila.. Hej då!

Ovido - Quiz & Flashcards