emeliiieolsson

Alla inlägg under november 2012

Av Emelie Olsson - 26 november 2012 07:58

La mig i sängen strax efter klockan 23 igår, höll tummarna för en gnällfri natt från shiros sida. Och vet ni vad, inte ett enda gnäll, han har inte väckt mig en enda gång på hela natten :D. Trots att jag ligger vaken nu så sover han, vilket man kan förstå. Han har ju knappt sovit på flera dagar :/.

Nu lite mys med atlas, han väntar :p

Av Emelie Olsson - 23 november 2012 08:03

Skulle vara grymt skönt att gå i ide nu, vakna lagom till jul/nyår och hoppas någon fixat klart min handling av julklappar till alla. Så efter denna mysiga högtid kan jag få somna om igen och sova tills någon gång i april/maj, låter som en bra plan tycker jag och självklart ska det vara fullt betalt för sovningen hehe..

Har sovit minimalt i natt så är kanske därför idén med att gå i ide så lockande. Shiroj*vel har hållit mig vaken typ hela natten med sitt skrik och springande.. Visst jag tycker synd om honom dom första timmarna men efter en stund då har man kommit över den tanken :p. Tror jag råkar röva bort grannens hund en stund, hemskt med löptik alldeles intill huset. Hoppas shiro just nu i denna stund är där borta och väcker gubben ;). Han brukar göra så haha..

Oj vad klockan gick fort, dags att kliva upp. Ciao!

Av Emelie Olsson - 18 november 2012 18:19

Sitter och myser här hemma med sambon, vovvarna, mamma och pappa :). Vi var så snäll så vi bjöd mamma & pappa på middag idag, makaronipudding :). Så blev det fart på mamma när hon fick syn på juldukarna och gardinerna :p. Så nu har jag fått upp gardinerna och vissa av ljusstakarna haha så blev tidigare än jag tänkt mig. Skönt med lite hjälp av mamma, då får man alltid något gjort :D.

Nu blir det fortsatt mys :)

Av Emelie Olsson - 16 november 2012 20:07

Haha blir fan full i skratt! Vi åkte till Ica matfors och skulle handla lite inför helgen. Blev en del nyttigt samt en del onyttigt också :p.
Så kommer vi äntligen till kassan med korgen, där Simon som vanligt ska lyfta upp korgen så det blir lättare att packa ur den. Den var lite tung med alla saker i såklart då säger hon i kassan att det beror nog på den tunga godispåsen! Haha och den var mindre än vanligt ju! Får man säga så till två fetton!? Som sagt lite roligt var det ju ändå.

Nu ska vi fetton feta oss! Det är ju helg! :D

Av Emelie Olsson - 15 november 2012 20:35

Veckorna går ju vansinnigt fort nu och julen närmar sig med stormsteg, mysigt :). Åtminstone för dom som fått några julklappar handlade, för mig är det mest en panikkänsla att det snart är jul :/. En julklapp har jag hunnit med, inte så knepigt heller när man inte får in några listor på vad folk vill ha!! Så innan jag åker till stan nästa gång då ska alla listor vara insamlade om dom nu vill ha några klappar vill säga...

För tillfället ligger jag och myser i sängen, sängen är den bästa möbeln i hela huset :D. Nästan lite för bra ibland...

Haha för övrigt är Atlas rätt så mysig, när han inte tuggar på mammas favvostrumpor vill säga...

Av Emelie Olsson - 14 november 2012 20:40

Jag som hade planerat att se på fotbollen ikväll, men så för ca 30 minuter sedan försvann lusten och varför det vet jag inte, så lägger mig i sängen och tittar upp i taket istället. Simon gick precis ifrån mig för att se fotbollen, vilken elaking! :p.

Kanske är det Atlas fel att jag inte vill se fotbollen haha.. den saten tuggade sönder en av mina favvostrumpor förut :(. Då blev matte riktigt sur! Och han skämdes vilket kändes jätteskönt, då njöt jag lite extra, jävla evildog! Men shiro skämdes nog mer än atlas och det var ju inte meningen för han låg ju så fint, men han tar ju åt sig av allt :/.

Här är min elaking

Av Emelie Olsson - 12 november 2012 19:16

Ligger i sängen med klåda i ögonen, såg precis klart filmen "Ted", jag grät rejält två gånger, Simon fick torka mina tårar så jag skulle kunna se något :p. Härlig film trots mina gråtattacker. Jag trodde ju att nallen skulle dö!! Herregud vilken tur att jag inte såg den på bio säger jag bara, är apkänslig när jag tittar på film haha..

Hoppas jag inte är ensam om det, för i så fall blir det här inlägget lite pinsamt, men jag bjussar väl på det då :).

Nu sover mina grabbar, alla 3 faktiskt.. så undra vad jag ska göra resten av kvällen..

Av Emelie Olsson - 11 november 2012 16:21

Sitter hemma i Viskan och myser med lite fika, det är ju pappas dag, världens bästa pappa <3

Köpte med mig lite godis och en traktortidning, han lär ju strunta i godiset :P jäkla nörd!

Så tog jag ju med mig mina bäbisar ( vovvarna), toppen för Atlas älskar ju att prata med allt och alla :D. 

Så ska han ju få träffa farmor och farfar sedan :P, så ska ju Shiro förmodligen få träffa Tomas och oj vilket liv det kommer att bli, alltid lika roligt! 


Simon sitter här och erkänner att han aldrig skulle kunna sova själv hemma hos oss ;), tur att han är mannen i huset...

Ovido - Quiz & Flashcards